Gå til innhold

En hund kan gjøre så mye for oss og med oss

Anbefalte innlegg

Min erfaring med hund er at det er mye lettere å komme i kontakt med folk. Det er mange som kommer til oss, og når vi møter folk med andre hunder snakker vi med dem også. Idag  ble t o m mannen min invitert inn til en nabo på kaffe (de har også hund). Etterpå kom han til oss, han skal hjelpe oss å ordne noe som vi egentlig tenkte å sette bort til fagfolk 😆

En gang i tiden brukte sønnen min hunden som sjekketriks. Hunden var så søt, og så passerte det damer som stoppet og strøk den og sa den var så søt. Han kom i kontakt med damer på den måten 🤪 

I tillegg til dette så MÅ man ut, hver dag, hele året når man har hund. Man må tvinge seg selv opp av sofaen og gå ut. Mye selskap er det også. Men det er også mye ansvar, og den blir avhengig av oss i dens hele levetid. 

Hadde bare så lyst til å dele noe positivt :) 

Endret av Emoji

Fortsetter under...

Emoji skrev (5 timer siden):

Min erfaring med hund er at det er mye lettere å komme i kontakt med folk. Det er mange som kommer til oss, og når vi møter folk med andre hunder snakker vi med dem også. Idag  ble t o m mannen min invitert inn til en nabo på kaffe (de har også hund). Etterpå kom han til oss, han skal hjelpe oss å ordne noe som vi egentlig tenkte å sette bort til fagfolk 😆

En gang i tiden brukte sønnen min hunden som sjekketriks. Hunden var så søt, og så passerte det damer som stoppet og strøk den og sa den var så søt. Han kom i kontakt med damer på den måten 🤪 

I tillegg til dette så MÅ man ut, hver dag, hele året når man har hund. Man må tvinge seg selv opp av sofaen og gå ut. Mye selskap er det også. Men det er også mye ansvar, og den blir avhengig av oss i dens hele levetid. 

Enig med deg. Har ikke egen hund men hunder jeg kjenner godt. Særlig den ene har jeg et godt forhold til. Er som balsam for sjelen "å bli sett" og kontaktet av den. I tillegg til alle sosiale fordeler og de tingene med fysisk aktivitet du nevner. Forstår godt at folk har hund og synes det er en super idé å bruke hund i terapi for psykiske plager, barn, eldre og andre. Man kan bli jordet og roligere av kontakt med en hund ❤️ 

Så hyggelig at dette møtet i dag førte til en kaffeavtale. Takk som delte dette positive innlegget. 

Skal ikke kimse av katter heller.

Alltid hatt hund. Når gamlefar døde fant vi ut at det ikke blir ny hund, en av årsakene er jo at de krever enormt mye. Mye trening både fysisk og mentalt, og det har vi ikke lengre ork til.

Sist jeg var alvorlig deprimert hentet vi en kattunge. Den er babyen til han far og hu mor nå. Bortskjemt til tusen, men går pent i bånd og kan triks. Møter oss i døra når vi har vært ute osv. 

FjellOgDalar

Det er ikke for alle, men det er gode poenger. Jeg for min del er ikke så begeistret for hunder. Det er mye ansvar, og man blir mer bundet. Har man ikke noen som kan passe den hvis man reiser bort f.eks. blir det en stressfaktor. Koster penger også. Mat, helsehjelp, forsikringer osv. 

Jeg for min del spiller et GPS-basert mobilspill for å komme over dørstokkmila. Fungerer utmerket, særlig etter jeg har fått litt kontakt med andre som spiller det. 

FjellOgDalar skrev (Akkurat nå):

Det er ikke for alle, men det er gode poenger. Jeg for min del er ikke så begeistret for hunder. Det er mye ansvar, og man blir mer bundet. Har man ikke noen som kan passe den hvis man reiser bort f.eks. blir det en stressfaktor. Koster penger også. Mat, helsehjelp, forsikringer osv. 

Jeg for min del spiller et GPS-basert mobilspill for å komme over dørstokkmila. Fungerer utmerket, særlig etter jeg har fått litt kontakt med andre som spiller det. 

Nei, det er ikke for alle. Men for oss er det det. Vi har hatt hund i 10 år som vi mistet. Vi satt i tenkeboksen et halvt år før vi bestemte oss for ny. T o m kardiologen til min mann har sagt «jeg ser du har hund» (pga formen hans). 

Annonse

Glitter skrev (51 minutter siden):

Helt enig. Jeg kjøpte meg hund for ett år siden, men ble etter hvert så dårlig at jeg ikke tok godt vare på henne. Så jeg måtte bare innse det og omplassere henne. ❤️ Savner henne ofte. Ble så glad i henne. 

❤️

Jeg har både hund og katt. Det er mange positive ting med å eie husdyr, men man må ikke glemme at det er mye arbeid, tidskrevende, kostbart og man blir bundet. 

Mange psykisk syke har nok med seg selv har jeg erfart. 

Endret av Fionys
Fionys skrev (1 time siden):

Jeg har både hund og katt. Det er mange positive ting med å eie husdyr, men man må ikke glemme at det er mye arbeid, tidskrevende, kostbart og man blir bundet. 

Mange psykisk syke har nok med seg selv har jeg erfart. 

Men man blir ikke mer bundet enn man velger selv. Her har vi lært dyrene opp til å være på dyrehotell fra de var små, lært de opp til bobilturer fra de var små. For oss er reising en del av livet, så da oppdrar vi dyrene deretter. 

Men helt enig at man ikke bør skaffe seg dyr hvis man er psykisk ustabil. Hadde ikke mannen vært frisk, kunne vi aldri hatt dyr.

Og ja, er dyrt. Skulle tro katt var billigere enn hund, men det er det ikke. 

Men desverre er det nok mange som hopper over vaksiner, dyrlegebesøk, kvalitetsmat, leker, møbler etc som dyr trenger. 

Adeie skrev (35 minutter siden):

Men man blir ikke mer bundet enn man velger selv. Her har vi lært dyrene opp til å være på dyrehotell fra de var små, lært de opp til bobilturer fra de var små. For oss er reising en del av livet, så da oppdrar vi dyrene deretter. 

Men helt enig at man ikke bør skaffe seg dyr hvis man er psykisk ustabil. Hadde ikke mannen vært frisk, kunne vi aldri hatt dyr.

Og ja, er dyrt. Skulle tro katt var billigere enn hund, men det er det ikke. 

Men desverre er det nok mange som hopper over vaksiner, dyrlegebesøk, kvalitetsmat, leker, møbler etc som dyr trenger. 

Her i området finnes ikke hundehotell, men har heldigvis gode venner. 

En annen ting man bør tenke på er at mange kjæledyr lever lenge. Min eldste katt ble 18 år. Det er altfor lett å anskaffe seg kjæledyr, se bare på alle som blir omplassert fordi de likevel ikke passet inn i livene til folk. 

Det koster mer pr. mnd. i fôr til min katten enn det gjør til min hunden.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Emoji skrev (På 22.1.2025 den 14.11):

Nydelig skrevet❤️

Anonymkode: d8467...799

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...