Gå til innhold

Hva koster en pakke med litium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
krøll9 skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvis du sier navn på preparat tror jeg du kan finne svar i felleskatalogen, men det er vel uansett bare en liten andel som skal betales og etter frikortgrensen: nada. Er du bekymret for om du har dekning på kort for å hente ut resept på apotek? 

Det står en pakke med 42 mg koster 345 kr, betyr det at jeg må betale det eller er prisen jeg må betale enda billigere? Og ja, vil bare være sikker på at jeg har nok penger.

Anonymkode: 1b6e9...7b7

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står en pakke med 42 mg koster 345 kr, betyr det at jeg må betale det eller er prisen jeg må betale enda billigere? Og ja, vil bare være sikker på at jeg har nok penger.

Tenkte meg nesten det. 

Jeg vet ikke hvor stor egenandel du skal betale og om du skal betale noe som helst, men hvor mye har du da?

Hvis du er usikker på om du har nok penger, så let etter flasker hjemme, sjekk trumf konto, spør en venn om å låne penger et par dager eller spør på apoteket om pris innen du kjøper i morgen. Da vet du i så fall hvor mye du mangler. Jeg tør ikke tilby Vipps til fremmede på nett pga redsel for å bli identifisert og lurt. Men kan ikke noen hjelpe deg med den relativt lille summen? Kanskje apoteket til og med har en mindre pakning som er rimeligere enn den du fant informasjon om nå? Kanskje du kan få med deg en regning? Vet ikke om sånt går men det er sikkert viktig at du får tak i nye medisiner innen du går tom. 

PS! Jeg tror at du kan se tidligere innbetalte egenandeler på HelseNorge. Gå inn og sjekk hva du har betalt på tilsvarende apotekbesøk tidligere (før du eventuelt nådde frikortgrensa i fjor). 

Ved nærmere undersøkelse googler jeg meg frem til at du skal betale 50% av reseptbeløp (På blå resept) 

Endret av krøll9

Lithionit, DEPOTTABLETTER:

Styrke Pakning
Varenr.
Refusjon Pris (kr) R.gr.
42 mg Li+ (6 mmol) 100 stk. (blister)
005923

Blå resept

345,90 C
83 mg Li+ (12 mmol) 100 stk. (blister)
005973

Blå resept

755,80 C

Hvor mye må jeg betale i egenandel?

Når du henter ut legemidler og utstyr på blå resept må du betale en egenandel hvis du ikke har frikort (se neste del). I 2025 er egenandelen satt til 50 % av kostnaden, eller maks 520 kroner for 3 måneders forbruk. Henter du ut flere resepter samtidig gjelder maksbeløpet på 520 kroner kun hvis reseptene er skrevet av samme lege og på samme dato). Du kan selv sjekke hvor mye du har betalt i egenandel i løpet av kalenderåret ved å logge deg inn på Min helse.

Annonse

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som vet?

Du kan lage en konto på farmasiet.no og legge den medisinen i handlekurven hvis du har resept. Da ser du hvor mye du må betale. Du kan bare tømme kurven igjen hvis du ikke vil bestille ser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...