Gå til innhold

Da du gikk fra samtaler på DPS over til kommunen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tidligere gått fra DPS og til kommunen og da sendte psykiateren som jeg gikk til da epikrise. Tror ikke behandler tok kontakt for mer informasjon. Jeg synes overgangen var helt grei, og mtp behandlerne som jeg hadde så føltes det ganske likt å snakke med begge egentlig.

psykedeliker

Jeg tillot ikke kommunen å innhente noe som helst informasjon fra DPS, for å hindre at feilinformasjonen derfra skulle gjenbrukes enda en gang.

På første møte hadde de flytskjemaet "kan du skylde på noen" hengende på veggen, og da skjønte jeg at her var det mulig å drøfte reélle problemer istedenfor den evigvarende grøtrundtgåingen på DPS.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
lavender skrev (34 minutter siden):

Jeg har tidligere gått fra DPS og til kommunen og da sendte psykiateren som jeg gikk til da epikrise. Tror ikke behandler tok kontakt for mer informasjon. Jeg synes overgangen var helt grei, og mtp behandlerne som jeg hadde så føltes det ganske likt å snakke med begge egentlig.

Kom kommunen hjem til deg eller nøtte du opp på kontoret dems? Hvor ofte eventuelt?

Anonymkode: fc009...cda

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kom kommunen hjem til deg eller nøtte du opp på kontoret dems? Hvor ofte eventuelt?

Jeg måtte møte opp på kontoret. Tidligere hadde de slik at de kunne komme hjem til en, men de sluttet med det for en stund tilbake. Jeg hadde time hver andre eller hver uke. 

AnonymBruker
lavender skrev (2 minutter siden):

Jeg måtte møte opp på kontoret. Tidligere hadde de slik at de kunne komme hjem til en, men de sluttet med det for en stund tilbake. Jeg hadde time hver andre eller hver uke. 

Takk for svar. 

Annonse

AnonymBruker

Jeg er glad jeg havnet i kommunen isteden. Liker veldig godt hun jeg snakker med. Jeg ble kastet ut av dps da jeg ikke klarte å møte opp noen timer på rad pga alvorlig depresjon 😂 så var dps som henviste til kommunen da, kommunen kommer hjem til meg og har samtale så det funker bedre når jeg er i dårlige perioder. 

Anonymkode: 38198...463

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er glad jeg havnet i kommunen isteden. Liker veldig godt hun jeg snakker med. Jeg ble kastet ut av dps da jeg ikke klarte å møte opp noen timer på rad pga alvorlig depresjon 😂 så var dps som henviste til kommunen da, kommunen kommer hjem til meg og har samtale så det funker bedre når jeg er i dårlige perioder. 

Huffda😅kunne de ikke tilbudt deg telefontimer på DPS i en periode?😆

AnonymBruker

Huffda😅kunne de ikke tilbudt deg telefontimer på DPS i en periode?😆

Over flere måneder? Nei. Dps som system må nok ha pasientene på kontoret. 

Men det gjør meg ingenting. Jeg ble ikke bedre på den tiden jeg var der uansett så var bedre noen andre kan ta plassen. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Over flere måneder? Nei. Dps som system må nok ha pasientene på kontoret. 

Men det gjør meg ingenting. Jeg ble ikke bedre på den tiden jeg var der uansett så var bedre noen andre kan ta plassen. 

Åja, det var flere måneder vi snakker om...hva tror du som gjorde at hjelpen ikke fungerte?

AnonymBruker

Tror ikke det ble sent noe til kommunen fra DPS da jeg ble flyttet. Men fikk en hyggelig psykiatrisk sykepleier, som var veldig flink. Hun døde desverre etter noen få måneder. Etter det var det varierende kompetanse, fra velmenende men ikke psykiatri utdannet først og så en jeg ikke hadde kjemi med. Så jeg har gått lite i kommunen. Kanskje 10 konsultasjoner totalt.

Anonymkode: 15425...474

AnonymBruker

Tror ikke det ble sent noe til kommunen fra DPS da jeg ble flyttet. Men fikk en hyggelig psykiatrisk sykepleier, som var veldig flink. Hun døde desverre etter noen få måneder. Etter det var det varierende kompetanse, fra velmenende men ikke psykiatri utdannet først og så en jeg ikke hadde kjemi med. Så jeg har gått lite i kommunen. Kanskje 10 konsultasjoner totalt.

Har du avsluttet hjelpen nå? Hadde du mye du trengte å ta opp med hjelper? Jeg har et stabilt liv, men jeg er deprimert.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du avsluttet hjelpen nå? Hadde du mye du trengte å ta opp med hjelper? Jeg har et stabilt liv, men jeg er deprimert.

Jeg har vært innom flere ganger. Rett etter hun første ble sykmeldt og rett etterpå døde avsluttet jeg. Så søkte jeg meg inn igjen to forskjellige ganger. Men den ene hadde liten kompetanse, men var veldig empatisk. Den andre hadde jeg elendig kjemi med dvs jeg likte han ikke. Så det er avsluttet og begynt 3 ganger..  Hadde gjerne gått om jeg hadde fått snakket med psyk spl, men det er det ingen garanti for her jeg bor. Har schizofreni.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært innom flere ganger. Rett etter hun første ble sykmeldt og rett etterpå døde avsluttet jeg. Så søkte jeg meg inn igjen to forskjellige ganger. Men den ene hadde liten kompetanse, men var veldig empatisk. Den andre hadde jeg elendig kjemi med dvs jeg likte han ikke. Så det er avsluttet og begynt 3 ganger..  Hadde gjerne gått om jeg hadde fått snakket med psyk spl, men det er det ingen garanti for her jeg bor. Har schizofreni.

Hvilken utdannelse har de om de ikke er psyk.sykepleier?

Første gang hadde vi møte på DPS. Kommunen, DPS og meg og gikk ganske greit mens andre gang gikk det ikke bra. Jeg motsatte meg deling av opplysninger noe de ikke respekterte så kommunen fikk masse feilinformasjon fra DPS og var ikke samtaler jeg trengte heller. Og fikk ingen informasjon om overføring. Var kun at vi sku ha et møte for å drøfte ting. Jeg ba om hjelp å bytte kommunal bolig pga psyken og fikk samtaler istedenfor 🙈 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 timer siden):

Første gang hadde vi møte på DPS. Kommunen, DPS og meg og gikk ganske greit mens andre gang gikk det ikke bra. Jeg motsatte meg deling av opplysninger noe de ikke respekterte så kommunen fikk masse feilinformasjon fra DPS og var ikke samtaler jeg trengte heller. Og fikk ingen informasjon om overføring. Var kun at vi sku ha et møte for å drøfte ting. Jeg ba om hjelp å bytte kommunal bolig pga psyken og fikk samtaler istedenfor 🙈 

Leit at erfaringen din siste gang var dårlig. Kan jeg spørre om hvorfor du motsatte deg deling av opplysninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...