Gå til innhold

Har psykiater lov å lese somatisk journal?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ble innlagt på somatisk sykehus og første timen min med psykiater etter at jeg kom hjem sa han at han hadde lest om sykehusinnleggelsen. Men har han egentlig lov til det?

Anonymkode: 6b21b...805

Ja, det vil jeg absolutt tro. Regner med at det er relevant informasjon i saken din.

Anonymkode: 4d2d3...9a7

Vet ikke, men ville vel tro det. Iallefall hvis du går til behandling på psykiatrisk avdeling.  Jeg hadde iallefall  satt pris på at psykiateren fulgte med hva som hendte i livet mitt. Da kan han også lettere hjelpe meg/gi meg riktig hjelp.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ble innlagt på somatisk sykehus og første timen min med psykiater etter at jeg kom hjem sa han at han hadde lest om sykehusinnleggelsen. Men har han egentlig lov til det?

Høres merkelig ut. Kanskje somatisk har sendt han epikrise?

Anonymkode: 63d6a...850

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er nok epikrisen han har blitt tilsendt?

Anonymkode: 4d2d3...9a7

Annonse

Vil tro det kan leses ja. Det ble i alle fall gjort da jeg var innlagt psyk og skulle gjennom utredning for kreft. Mens jeg var innlagt var jeg til mange undersøkelser gjennom pakkeforløp, så timene kom på løpende bånd. Underveis holdt behandlerne mine øye med den somatiske journalen, og visste nøyaktig hva jeg gikk gjennom av undersøkelser og resultatene fra dem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...