Gå til innhold

Hevdar ho blei ulovleg tvangsmedisinert på sjukehuset – går no til rettssak mot staten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody

De har til og med fått PTSD av behandlingen de har vært utsatt for i psykiatrien. Tenk å føde sitt første barn, så få en psykose og så bli holdt nede og tvangsmedisinert med mange forskjellige medisiner. Det er jo helt sykt, og jeg er enig med dem at det kan ligne på tortur det noen blir utsatt for i psykiatrien. Leger mener sikkert det er nødvendig.

https://www.nrk.no/ostfold/saksoker-staten-for-brudd-pa-menneskerettighetene-etter-tvangsbehandling-i-psykiatrien-1.16008114

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva tenker dere om denne saken? 

Jeg tenker det er bra at det prøves i retten for en avklaring. At Norge ligger så høyt på tvangsbruk gir grunn til å være kritisk.

Annonse

emilie321
Drømmeautomat skrev (16 timer siden):

Jeg tenker det er bra at det prøves i retten for en avklaring. At Norge ligger så høyt på tvangsbruk gir grunn til å være kritisk.

Kan noe av det være fordi det er så dårlig kapasitet i Norge at pasientene er mye dårligere når de kommer inn på psykehus her enn i andre land?

Drømmeautomat
emilie321 skrev (1 time siden):

Kan noe av det være fordi det er så dårlig kapasitet i Norge at pasientene er mye dårligere når de kommer inn på psykehus her enn i andre land?

Ingen aning. Mer med kultur å gjøre om jeg skulle tippe. Men jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

emilie321
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Ingen aning. Mer med kultur å gjøre om jeg skulle tippe. Men jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Det spørs om det ikke er mest kultur det handler om.  Synes det høres drøyt ut å måtte ligge i belteseng i over 40 dager.  Det var noe om det på nyhetene nå nettopp. 

Endret av emilie321
AnonymBruker
emilie321 skrev (12 minutter siden):

Det spørs om det ikke er mest kultur det handler om.  Synes det høres drøyt ut å måtte ligge i belteseng i over 40 dager.  Det var noe om det på nyhetene nå nettopp. 

Hvorfor blir man lagt i belteseng? Fordi man utagerer?

Anonymkode: 974c7...68f

emilie321
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor blir man lagt i belteseng? Fordi man utagerer?

Anonymkode: 974c7...68f

Ja, både mot andre og/eller seg selv.

Endret av emilie321

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg har blitt tvangsmedisinert og det var ikke gøy. Det var når det var gammeldagse medisiner dog. De hadde mange ubehagelige bivirkninger som parkinsonisme, akutt dystoni og ekstrem rastløshet. Jeg var ikke utagerende heller.

Jeg må si jeg holder med staten i dette tilfellet.

Det må også være et visst rom for å gjøre feil siden det alltid er gråsoner hvor det kan diskuteres hva som er rett. Folk må tørre å handle etter beste skjønn ut i fra det de vet.

(Det gjelder også politi og militære,  innefor rimelighetens grenser)

AnonymBruker
nachnoo skrev (49 minutter siden):

Det er akkurat det som er utfordringen.......

Må man innlegge folk som selvskader da? Jeg tenker hvis de selvskader og er utagerende og sånn så slipp de ut. 

Anonymkode: 0b634...17a

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må man innlegge folk som selvskader da? Jeg tenker hvis de selvskader og er utagerende og sånn så slipp de ut. 

Anonymkode: 0b634...17a

Tror du det ville gitt staten mindre kritikk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...