Gå til innhold

Norge bak fasaden dødsenglene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På tv 2. Kan ses på tv2 sumo også.

Jeg syns han mannen som hjalp med dødshjelp til disse menneskene virker tydelig psykisk utviklingshemmet. Man kan jo se på hele hans utseende at han har noe slikt. Ikke at det er en unnskyldning, men det kan gi en liten forklaring. Hva syns dere om serien? 

Anonymkode: 40f6e...5f0

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489775-norge-bak-fasaden-d%C3%B8dsenglene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er vel bare en med PU som man får til å gjøre en slik jobb. Alle andre tør ikke/vil ikke. 

Anonymkode: ae410...e89

Finnes jo flust av eksempler på massemordere og seriemordere  som slettes ikke har PU. Psykisk sykdom og personlighetsforstyrrelser er ofte endel av bildet, men mange av dem er vel så smarte som gjennomsnittet og langt fra utviklingshemmede. 

Forøvrig veldig spennende sesong. Er medlem av en Facebook-gruppe for vernepleiere hvor flere av innleggene hans fra tidligere har blitt dyttet opp siste timene. Mye ståhei i kommentarfeltene. Ikke overraskende handler flere av innleggene hans om aktiv dødshjelp osv. Men han engasjerer seg i en del annet som ikke handler den slags.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er vel bare en med PU som man får til å gjøre en slik jobb. Alle andre tør ikke/vil ikke. 

Jobbet med PU i 30 år. De går ikke rundt å tar livet til andre. 

At Steinar Wangen var en mann lett å lure betyr ikke han er PU. Siden den diagnosen faktisk ble fjernet, bør man forbilde seg til det.

Men når man ikke forstår forskjell på assisterte selvmord og drap, så har man jo et merkelig syn på livet. 

På tide å so ja til assisterte selvmord hos alvorlig syke mennesker, som vil dø en smertefull død uten hjelp.

Nei, ikke for psykisk syke, man kan bli bedre å få l liv som er verdig.

Anonymkode: 0d3b0...18a

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

På tv 2. Kan ses på tv2 sumo også.

Jeg syns han mannen som hjalp med dødshjelp til disse menneskene virker tydelig psykisk utviklingshemmet. Man kan jo se på hele hans utseende at han har noe slikt. Ikke at det er en unnskyldning, men det kan gi en liten forklaring. Hva syns dere om serien? 

Jeg er ikke enig i at han virker "tydelig psykisk utviklingshemmet". Jeg synes imidlertid det er rart at at de sakkyndige før rettssaken i Norge oppfattet det som at det ikke var fare for gjentakelse, - og jeg tror nok at evnenivået hans muligens er noe lavt. 

AnonymBruker
14 minutes ago, frosken said:

Jeg er ikke enig i at han virker "tydelig psykisk utviklingshemmet". Jeg synes imidlertid det er rart at at de sakkyndige før rettssaken i Norge oppfattet det som at det ikke var fare for gjentakelse, - og jeg tror nok at evnenivået hans muligens er noe lavt. 

https://www.oblad.no/nyhet/ski/funksjonshemmede/funksjonshemmede-wangen-lar-seg-ikke-stoppe/s/5-68-149887

Steinar Wangen (44) har en liten hjerneskade som ville ha stoppet de fleste. Men ikke Wangen, han mener nesten alt er mulig.

Anonymkode: 6a76c...f98

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.oblad.no/nyhet/ski/funksjonshemmede/funksjonshemmede-wangen-lar-seg-ikke-stoppe/s/5-68-149887

Steinar Wangen (44) har en liten hjerneskade som ville ha stoppet de fleste. Men ikke Wangen, han mener nesten alt er mulig.

Hvorfor er det ikke nevnt her at han er dømt for disse tingene? Kan det være en annen Steinar Wangen? 

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ikke nevnt her at han er dømt for disse tingene? Kan det være en annen Steinar Wangen? 

Som er like gammel og opptatt av aktiv dødshjelp?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som er like gammel og opptatt av aktiv dødshjelp?

Han SW i artikkelen har problemer med eksekutive funksjoner, og det synes jeg rimer dårlig med at han kan chatte så detaljert på nett og i tillegg utføre drap. 

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Han SW i artikkelen har problemer med eksekutive funksjoner, og det synes jeg rimer dårlig med at han kan chatte så detaljert på nett og i tillegg utføre drap. 

Det er samme mann. Sjekk profilen på Facebook.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå fins det mange grader av eksekutive funksjonsvansker. Også kan noen fungere dårlig på et område, men ikke på andre områder osv. Det er ikke så vanskelig å utføre eller planlegge et drap da. Eneste han gjorde var jo å ta pute over hodet dems. Det kreves ingen avansert tenkning. 

AnonymBruker

Enig med dere. Såg jo på hele mannen at han var psyk utv hemmet. En oppegående mann hadde ikke lagt seg ut på nett med fullt navn. Møtt opp på hotellrom og satt seg ned og latt seg intervjue av journalister med kamera team og lagt ut om hva han har gjort. En oppegående hadde forsøkt å være mer diskré og stukket av fra hele greia. 
Fikk nesten en smule vondt av mannen, for han virket jo ikke god. Burde hatt hjelp siden han var 15 

Anonymkode: 8b4ed...850

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...