Gå til innhold

Dere med lavt stoffskifte (men som er medisinert)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå som jeg er riktig medisiner, har jeg ingen plager. Har måttet justere dosen et par ganger - en gang opp og en gang ned. Da jeg lå for lavt, trigget det depresjon, og jeg opplevde fatigue, muskelsvakhet og ødemer. Men mild variant sammenliknet med før jeg fikk medisiner. Da jeg lå for høyt, slet jeg med hjertebank. 

AnonymBruker

Jeg har i grunn ikke merket noe til mitt lave stoffskifte. Har gått på høy dose levaxin i mange år. Men så ble det for høyt og da fikk jeg rask puls. Viktig å sjekke flere ganger i året. 

Anonymkode: 278f4...fd5

Har medfødt. Har egentlig ikke vært så opptatt av sammenhengen eller gjort annet enn å ta levaxinen de fleste dager, men mulig stoffskiftet har noe med stemnings- og energileie å gjøre også. Har ikke vært bevisst det inntil for et par år siden og har blitt ørlite bedre på å huske medisin, men er noe som er et gjennomgående problem. Husker ikke alltid å legge ny dosett i tide, glemmer noen ganger avtalt dosering og tar dessuten antidepressiva også, som jeg noen ganger glemmer eller går tom for, samt sovemedisiner. 

Har for tiden depresjonssymptomer med noen tilfeller av nesten inspirerte øyeblikk på kveldstid. Ganske sånn labil om jeg skal si det selv, i alle fall siden desember. Ellers tenderer jeg til mye hårtap, kalde føtter og hender, kaldsvetting, trøtthet, problemer med fokus og hukommelse, periodevis. Det verste symptomet synes jeg er utmattelsen og indre uro. 

Endrer ikke på levaxindosen så lenge legen ikke har sagt noe. I motsetning til eupf og bipolar 2 er jeg nokså uinteressert i den stoffskiftegreia. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...