Gå til innhold

Svinger på Cipralex

Anbefalte innlegg

Tross god effekt av Cipralex i nesten ett år har jeg noen uker hatt en dårlig periode med utmattelse, selvkritikk, resignasjon,  mangel på livsglede, behov for selvstraff, tanker om at andre snakker stygt om meg, vegring for å gå ut av huset, dusje, spise, og at jeg også er en dårlig person. En del som tyder på det jeg har opplevd i depresjon tidligere. Noe som er merkelig nå er at jeg plutselig kan bli snakkesalig og ringe familiemedlemmer og prate lenge, plutselig "våkne til" med en idé som jeg spinner videre på og som hindrer meg i å sove, eller trang til å danse. Varer kanskje bare en time eller to, og kan gå over til å bli resignert, sliten og følelsesmessig nummen igjen litt etter. 

Akkurat nå har jeg hatt en nokså krevende helg der timene har vært nesten uutholdelige der jeg har vurdert å (helt utypisk) drikke meg full for å unnslippe den mentale tilstanden som har vært helt forferdelig. Nå i kveld sovnet jeg som vanlig litt, våknet opp for en liten halvtime siden og lurer på hvorfor i helvete jeg er sykemeldt. Sitter og funderer på ideer jeg vil gjennomføre på jobb og lurer på å dra på jobb i morgen. Men blir så skeptisk. For et par timer siden før jeg sovnet var verden ikke et godt sted - det vet jeg - men det klarer jeg ikke å forstå eller gjenskape akkurat nå. Det er helt borte for meg. 

Kan effekten av cipralex svinge sånn fra dag til dag? Noen ganger oppkvikkende andre ganger søvndyssende (vært mest av sistnevnte de siste ukene)? Er glad for å føle meg ok sånn akkurat nå, men det er da så merkelig. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489782-svinger-p%C3%A5-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå gått på Cipralex i 1 1/2 år, og er ganske stabil. Så stabil har jeg ikke hatt det på flere år. Kjenner fortsatt på alle følelser, men slipper angst og depresjonen.

Så det du opplever er nok kanskje ikke hensiktsmessig. Ta opp behandlingen igjen, for det høres ut som at du behøver videre hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...