Gå til innhold

Venner som er psykisk syke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Har også fysisk syke venner, venner som er funksjonshemmede og venner med autistiske trekk. Men først og fremst er de venner. Diagnose er irrelevant, så lenge det ikke går utover meg eller relasjonen vår på negativ måte som gjør at vennskapet må revurderes. 

Nja. Ikke sånn sinnsykt psyke venner men de få jeg føler jeg slapper av med på ordentlig når vi en sjelden gang ses har i likhet med meg milde psykiske plager. Det blir ofte avlysninger og utsettelser fra mine eller deres side på de sjeldne avtalene vi har, men sånn er det bare. Noen jeg anser som venner har jeg allerede ikke sett på flere år. 

Lufta går fortere ut av vennskap med andre som ikke preges særlig av egne greier på den måten der. Jeg holder ikke tritt med dem som stadig må ses, finne på noe, lage nye planer og ha spesifikke opplevelser sammen for å opprettholde vennskapet. Jeg kan skjønne at det er sånn de fungerer og at det er de som er mest "normale" med et velfungerende og regelmessig sosialt liv, men klarer altså ikke holde følge og opprettholde faktiske vennskap med dem. Savner det ikke heller, mest for ungene sin del, siden jeg alltid er aleneforelderen som liksom ikke har noe særlig til felles å snakke med andre foreldre om.

Annonse

Jeg er det man kaller frisk og har venner som har psykiske utfordringer (liker ikke å kategorisere meg som "frisk" og de som "syke").

Det går helt fint, de er åpne med de issues de har og jeg er åpen med at jeg er veldig introvert. Så tar vi hensyn til hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...