Gå til innhold

Hva er det mest positive du gjør for din psykiske helse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody
  Adeie skrev (På 27.1.2025 den 18.53):

Lite sosialt samvær med andre enn egen familie. Ta livet med ro. Legge meg tidlig,, bli liggende hvis jeg ikke sovner, ta sobril ved søvnløshet i 2 døgn, stå i angsten, og reising.  

Bøker og ikke minst dagdrømmer.

Ekspander  

Hvorfor gjør det deg godt med bare sosialt samvær med familie?

Annonse

FjellOgDalar

Jeg har fått det mye bedre med meg selv etter jeg klarte å legge bort mye av skammen over fortida mi. Den får jeg uansett ikke gjort noe med. Skam kan ha noe for seg med tanke på å innse at man tok dårlige valg, gjorde dumme ting man ikke bør fortsette med osv. Når man er forbi det punktet blir imidlertid skammen fort et hinder for å komme videre.

I hverdagen  er det godt å ha struktur. Gjerne forpliktelser, fordi det blir mye lettere for meg å følge opp om det får negative konsekvenser om det sklir ut. Lar man f.eks. være å gå på jobb vil det gå utover andre i form av at ting ikke blir gjort, og man opparbeider seg et dårlig rykte). Noe å gjøre på er alfa/omega, gjerne noe jeg må bruke litt brainpower på. Sosial kontakt er og ekstremt viktig for meg. Er det noe som ikke er bra for meg, så er det å gå mye hjemme uten rutiner. Da blir livet krevende. Trenger jeg en hjernedød virkelighetsflukt spiller jeg noe som heter Ingress (forløperen til Pokemon GO), og da får jeg rørt på meg samtidig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...