AnonymBruker Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Skriver notat på mobilen og viser det frem eller si det muntlig selv om det er sykt vanskelig? Anonymkode: 87ef8...4c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skriver notat på mobilen og viser det frem eller si det muntlig selv om det er sykt vanskelig? Anonymkode: 87ef8...4c6 Sier det muntlig. Bruker ikke mobil/notater. Anonymkode: 530ab...b4b 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 28. januar Skrevet 28. januar Jeg skrev om det på forhånd, eller tok med meg noen jeg stolte på som moralsk støtte. 0 Siter
Grublemeister Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Jeg tok det opp muntlig. Det var ikke lett, men du verden så godt det føltes når jeg først fikk sagt det! Tenker at det viktigste er at du får formidlet det som er viktig for deg å si slik at man får jobbet med det. Hvordan du gjør det er ikke så viktig mener jeg. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar Du må gjøre det som er lettest for deg. Om du skriver ned å viser henne på tlf, så kan det være en åpning slik at hun jobber videre på det der dere kan snakke om det. Husk at psykologen din har hørt alt tusen ganger. Det er lite som vil sjokkere en psykolog. Målet til psykologen er å skape trygghet og tillit mellom dere slik at du klarer å komme frem med det som er vanskelig. Det er det hun ønsker. Du kan f eks starte samtalen med å si at du ønsker å ta opp noe som er vanskelig for deg. At du gruer deg til å ta det opp. Det i seg selv gjør at det løsner litt. Hvorfor er det vanskelig å ta det opp? Er det flaut? Skamfullt? For vondt å snakke om? Sett ord på det. Anonymkode: c953f...3da 1 Siter
Eva Sofie Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan f eks starte samtalen med å si at du ønsker å ta opp noe som er vanskelig for deg. At du gruer deg til å ta det opp. Det i seg selv gjør at det løsner litt. Hvorfor er det vanskelig å ta det opp? Er det flaut? Skamfullt? For vondt å snakke om? Sett ord på det. Anonymkode: c953f...3da Støtter alt som AB sier i dette innlegget. Jeg har selv god erfaring med disse to eksemplene som gis. Da gir min terapeut støtte underveis for at jeg skal få sagt det vanskelige. I blant oppfordres jeg til å skrive det ned, om noe viser seg å være altfor vanskelig å sette ord på muntlig. Jeg ønsker gjerne selv å øve meg på å si ting muntlig, men der må en ta ting gradvis... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.