Babette Skrevet tirsdag kl 11:41 Del Skrevet tirsdag kl 11:41 Nicklusheletida skrev (23 minutter siden): Først hadde jeg 6 fysiotimer som jeg fikk gjennom forsikringen på jobb. Det hjalp ikke, men jeg fortsetter med øvelsene hjemme. Deretter dro jeg til legen i november. Hun sier bare at MR- bildene viser at det kommer fra ryggen og at det kunne gå over etter 3-4 måneder. Da svarte jeg at det var gått 6 måneder allerede. Da sa hun ( hun testet meg ) at jeg hadde svært god styrke i beina og at det ikke var noen vits i å henvise meg videre. Jeg ville ikke få operasjon pga styrken i beina. Nå har det gått 8 måneder og jeg har bestilt meg ny time til legen. Jeg skal dit i februar. Denne gangen skal jeg ikke gi meg. Jeg kommer til å kreve en stoffskifteprøve, en nyreprøve og B12. Disse tingene gir samme symptomer. Alt dette finnes i familien, så jeg vil utelukke det, selv om det er mest sannsynlig at det er prolapsen som er årsaken. Når jeg sitter på kontoret og jobber, så blir tærne mine iskalde. På hjemmekontor sitter jeg å jobber med beina i sofaen og pledd i rundt dem. Det er bedre. Jeg går mye. Det har jeg alltid gjort, men nå kjennes det ut som det skal gå hull i stortåa når som helst. Tærne er kalde på dagtid, men begynner å brenne om kvelden. Dette er det verste og jeg blir verre når jeg har spist salt mat. I jula når jeg var på hytta og hadde spist pinnekjøtt, måtte jeg stå opp midt på natta for å gå ut å stikke beina i snøen. Det går ut over nattesøvnen, så jeg må ofte stå opp og spyle føttene I kaldt vann. Jeg må være strengere med legen neste gang. Jeg vil ikke bli avfeid en gang til. Det høres ut som om nervesignalene eller "termostaten" er i ubalanse. Du gjør rett i å være strengere med legen, viktig at de ser hele bildet og alle symptomene i sammenheng. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489798-likestilling-og-m%C3%A5king-etter-sn%C3%B8fall-er-en-utopi/page/2/#findComment-4349887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zuleika Skrevet tirsdag kl 14:00 Del Skrevet tirsdag kl 14:00 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Bor i et sameie hvor beboerne skal måke utenfor dørene etter snøfall (gangveiene måkes av traktor). Har lagt merke til at ingen kvinner gidder , eller orker, gjøre dette. Er det slik at likestillingen bare går en vei? Trodde likestilling var symmetrisk. Men det er den åpenbart ikke, likestilling er kun til fordel for kvinnen. Anonymkode: 22c51...65c Likestilling handler ikke om hvem måker trappene, like lite som den handler om hvem rydder kjøkkenet på tirsdager. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489798-likestilling-og-m%C3%A5king-etter-sn%C3%B8fall-er-en-utopi/page/2/#findComment-4349935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.