Gå til innhold

Å være et menneske jeg liker.

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Vet vi har hatt denne runden før. Du fikk mange gode tips til ting du kunne prøve ut og se om du likte det. Fikk også forslag om steg for steg fremgang eller andre måter for å være mer ute eller bare i aktivitet, på et nivå du klarer.

Men vet ikke om det ble noe mer ut av det etter den tråden.

Så er det de negative symptomene og, jeg har ingen giv til å gjøre noe. sykepleieren sier jeg må tvinge meg selv men tror han har gitt opp nå, det eneste jeg gjør er å handle og besøke foreldrene mine. 

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Så er det de negative symptomene og, jeg har ingen giv til å gjøre noe. sykepleieren sier jeg må tvinge meg selv men tror han har gitt opp nå, det eneste jeg gjør er å handle og besøke foreldrene mine. 

Da er det jo også forståelig at du synes livet ditt er kjedelig og tomt. Det kan også være med og påvirke til dårlig søvn, når man er så stilllesittende.

Vil du ha endring så må du gjøre det selv. :) 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Var akkurat det samme du tenkte sist.

Så er det dette som andre har nevnt, at medisinen kan fungere dårligere når du holder på med nedtrapping, slutting, opptrapping osv. Så du kan i verste fall bli verre av å holde på slik.

Men vi har hatt disse rundene mange ganger før. Du ender opp med å seponere, forsøker å holde ut, klarer det ikke, angrer, sier du aldri skal gjøre det mer og starter på medisnene igjen. Frem til neste gang.

Hm ja det skal ikke være lett dette her, bare jeg hadde klart meg uten så kunne jeg fått et annet liv. 

Hm ja det skal ikke være lett dette her, bare jeg hadde klart meg uten så kunne jeg fått et annet liv. 

Det skjønner jeg. Men du kan få et bedre liv på medisiner, hvis du tar tak og gjør noe for å gjøre dagene mer meningsfylt. Jeg forstår at det ikke er enkelt, men det er den sunnere måten å jobbe for et bedre liv på. :) 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Da er det jo også forståelig at du synes livet ditt er kjedelig og tomt. Det kan også være med og påvirke til dårlig søvn, når man er så stilllesittende.

Vil du ha endring så må du gjøre det selv. :) 

jepp :) har ikke klart det siden før 2014, bare visner bort. 

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg. Men du kan få et bedre liv på medisiner, hvis du tar tak og gjør noe for å gjøre dagene mer meningsfylt. Jeg forstår at det ikke er enkelt, men det er den sunnere måten å jobbe for et bedre liv på. :) 

ok. vet ikke jeg. tror jo noen ganger at det er medisinen som gjør meg lat. Ikke negative symptomer. vet ikke. 

Annonse

jepp :) har ikke klart det siden før 2014, bare visner bort. 

Er kun du som kan gjøre noe med det. Det er ikke medisiner som stopper der, de gjør deg til deg, uten er du ikke deg. 

Begyn å gjøre noe, du må true deg de første mnd. Virker som det er det du ikke gidder.

Anonymkode: 937a0...836

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

ok. vet ikke jeg. tror jo noen ganger at det er medisinen som gjør meg lat. Ikke negative symptomer. vet ikke. 

Det er vel kanskje lettere å skylde på medisinen enn å innse at man må gjøre den vanskelige jobben selv? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er kun du som kan gjøre noe med det. Det er ikke medisiner som stopper der, de gjør deg til deg, uten er du ikke deg. 

Begyn å gjøre noe, du må true deg de første mnd. Virker som det er det du ikke gidder.

Er jo ikke meg selv på medisiner. 

det stemmer, jeg gidder ingenting. 

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Det er vel kanskje lettere å skylde på medisinen enn å innse at man må gjøre den vanskelige jobben selv? 

hvorfor var jeg frisk i to år da? de beste årene i mitt liv og da klarte jeg alt mulig. var glad jeg da på den tiden og hadde det godt. 

Ja det er en uoverkommelig jobb, skulle ønske jeg ikke hadde den sykdommen. 

Worriesome Plenty 2 skrev (20 minutter siden):

Det er vel sånn at for hver psykose så blir man enda mindre fungerende med tanke på negative symptomer. Så jeg ville ikke sluttet. 

Til slutt blir du bare ett skall av et menneske. 

Åja, det er jo det jeg føler meg som nå. kommer ingen vei. 

Annonse

Er jo deres valg hvordan dere lever deres liv. Men da bør dere jo bo alene og ikke forvente all verdens hjelp når det butter i mot. Når man har funnet en "kur" på sin sykdom så står man på den medisin.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo deres valg hvordan dere lever deres liv. Men da bør dere jo bo alene og ikke forvente all verdens hjelp når det butter i mot. Når man har funnet en "kur" på sin sykdom så står man på den medisin.

Det er jo sikkert å gå på ap så lenge som har ødelagt alt, det er umulig å slutte på dem. Man får seponerings  bivirkninger. 

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Det er jo sikkert å gå på ap så lenge som har ødelagt alt, det er umulig å slutte på dem. Man får seponerings  bivirkninger. 

Kanskje innse at du har en psykdom, og at det er den som ødela alt.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje innse at du har en psykdom, og at det er den som ødela alt.

Det har det vært delte meninger om. Angst har jeg alltid hatt. 

Endret av stjernestøv
10 hours ago, stjernestøv said:

Har en sånn sorg fordi jeg tar ap jeg ikke blir kvitt, kunne utviklet meg til en helt annet person uten ap. Er jo ikke meg selv nå, vil jeg noen gang finne ut av hvem jeg kunne vært? vil jeg noen gang klare å slutte på ap? Det er jo et valg om hvem jeg skal være som menneske, det er stort for meg. Jeg likte det åndelige og nå er det tomt. 

Du får søke opp de innleggene du har skrevet tidligere når du har sluttet. Det har ikke pleid å gå så bra.

Anonymkode: cb230...60f

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får søke opp de innleggene du har skrevet tidligere når du har sluttet. Det har ikke pleid å gå så bra.

Anonymkode: cb230...60f

Ja kan jo prøve på det. Vil bare at det skal gå bra, søren og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...