Gå til innhold

Er det andre der ut som føler at de vil dø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg vil dø😔du er ikke alene om å ha det sånn hvis det er en trøst

Anonymkode: 54626...536

Jeg håper du har kontakt med helsevesenet eller i det minste har kontroll på situasjonen. Uansett hvor logisk man tenker ønsket er kan det være lurt å reflektere over om det finnes konkrete grunner hvorfor. Noen ting kan endres. Ikke alt kan fikses men kanskje noen konkrete ting kan vippe deg over på siden der du tenker at ønsket ikke er like presserende som det muligens er nå. Man tenker ikke at det er mulig å endre mening om dette i situasjonen der og da, men for mange gjør det nettopp det. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Jeg håper du har kontakt med helsevesenet eller i det minste har kontroll på situasjonen. Uansett hvor logisk man tenker ønsket er kan det være lurt å reflektere over om det finnes konkrete grunner hvorfor. Noen ting kan endres. Ikke alt kan fikses men kanskje noen konkrete ting kan vippe deg over på siden der du tenker at ønsket ikke er like presserende som det muligens er nå. Man tenker ikke at det er mulig å endre mening om dette i situasjonen der og da, men for mange gjør det nettopp det. 

Takk for at du bryr deg om meg. Det hjelper litt.

Joda har kontakt med helsevesenet. Men sliter med borderline. Er så mange vonde følelser og tunge tider..Livet blir som en berg og dalbane veldig slitsomt. har mange selvmordforsøk bak meg, men skal prøve unngå en ny.. selvom det frister. skal være ærlig med min behandler om dette så ikke vær redd

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for at du bryr deg om meg. Det hjelper litt.

Joda har kontakt med helsevesenet. Men sliter med borderline. Er så mange vonde følelser og tunge tider..Livet blir som en berg og dalbane veldig slitsomt. har mange selvmordforsøk bak meg, men skal prøve unngå en ny.. selvom det frister. skal være ærlig med min behandler om dette så ikke vær redd

Da har du kanskje erfart at livet er helt magisk også da, i noen øyeblikk, også blir det borte for deg igjen? 

Takk for at du sier du vil dele dette med behandler. Får du medikamentell behandling også? Går ut fra det, om du har en historikk som går over flere år, men man vet aldri. Lignende bipolar tror jeg man med eupf også må finne lista for den gyldne middelvei for å holde seg lengst mulig i stabilt område. Hva tenker du om det? Selv prøver jeg å endre helt konkrete ting/omstendigheter i livet for å gjøre hverdagen mer bærekraftig, altså skape en hverdag som er realistisk å stå i på sikt. Tror dette innebærer at man må ha noe å gå til, hver dag eller jevnlig, at man må føle å mestre noe, og helst ha en relasjon eller flere som kjennes betydningsfull. Akkurat nå står alt dette på litt vent da formen er dårlig. Det er kanskje sånn for deg også nå? Tenker at minimumskravet da får være åpenhet ovenfor behandler, så får fremskrittene komme på en bedre dag. Du må i alle fall ha kontroll på deg selv. Ikke drikk alkohol eller gjør annet som destabilisrer. Men alt dette vet du helt sikkert. Bare følte for å vise at jeg kan tenke meg inn i situasjonen din og si et eller annet konstruktivt. Beste ønsker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...