Gå til innhold

Hvordan er samtalene ved DPS og i kommunen (miljøtjenesten) like/ulike?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

For meg er kommunen (hun jeg er så heldig å ha fått) ekstremt dyktig. Det er litt opp til meg hva jeg ønsker å få bruke henne til. 
Hun har utdanning innen kognitiv terapi, EMDR traumebehandling, og mye mer. Jeg har bedre utbytte av henne enn hun på dps. 
Men tror en må si hva en sliter med og hva en trenger hjelp til 

Anonymkode: 2ff11...53a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det høres uprofesjonelt ut..  

Anonymkode: 97266...8ec

Uprofesjonelt? Alt trenger ikke handle om terapi vet du. Noen psykdommer kan man heller ikke bli frisk eller bedre fra og da er det ikke terapi man trenger. Kommunen er mer sånn for å opprettholde sitt funksjonsnivå slik det er idag og man kan snakke med de om mer hverdagslige ting som f. Eks "har du fått lagd deg middag de siste ukene?" "har du fått sovet?" "har du vært sosial de siste ukene"?. Det er kommunen. Mens terapi det er mer som går i dybden av ting og finner ut av løsninger (ihvertfall hvis man har en bra psykolog og at pasienten også jobber godt med det som faktisk er grunnen til at de er der.) ikke noe kaffeslabberas. Blir timene bare det så ender man opp med de pasientene som går i terapi i årevis. 

Anonymkode: 8e4de...b06

Annonse

Jeg fikk terapi også i kommunen. Valgte en stund kommunen i steden for dps da jeg hadde dårlig kjemp med første psykologen på dps, men god kjemi med sosionomen hos kommunen. Hun var meget dyktig.

Ble sendt videre til dps for emdr, og fant da verdens nydeligste psykologspesialist. 

Nå er sosionomen i kommunen den som mannen skal ringe til hvis ting går galt igjen, så setter hun igang alt rundt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...