Gå til innhold

Hvordan er samtalene ved DPS og i kommunen (miljøtjenesten) like/ulike?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
aa-k-j skrev (Akkurat nå):

Er det via psykisk helsetjeneste eller er det miljøarbeider? 

Det er via rus og psykisk helse. De har det vel travelt både der og på fact, det sa psykiateren i hvert fall. 

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det er via rus og psykisk helse. De har det vel travelt både der og på fact, det sa psykiateren i hvert fall. 

Ok. Jeg går til psykisk helsetjeneste, men jeg har mye negative erfaringer med hu jeg har fått så vurderer noe annet. Psykisk helsetjeneste er mer opptatt av kontinuitet enn trygghet og tillit. 

stjernestøv
aa-k-j skrev (4 minutter siden):

Ok. Jeg går til psykisk helsetjeneste, men jeg har mye negative erfaringer med hu jeg har fått så vurderer noe annet. Psykisk helsetjeneste er mer opptatt av kontinuitet enn trygghet og tillit. 

Ok. Det er jo trist. Jeg har stort sett vært fornøyd med dem jeg har hatt, ei blei jeg virkelig glad i og knyttet til men hun døde. hun var en god venninne for meg. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (17 minutter siden):

En gang i måneden, i begynnelsen var det en gang i uken. samme med fact, kommer sjeldent. 

Sier de noe om hvorfor det ble sjeldnere?

Anonymkode: 97266...8ec

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Nei de har ikke sagt noe, psykiateren bare sa at sykepleieren var en opptatt mann. 

Leit for deg at de kommer så sjeldent. Håper du har god støtte i nettverket ditt?

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leit for deg at de kommer så sjeldent. Håper du har god støtte i nettverket ditt?

Ja det er litt leit men sender melding til sykepleieren ved behov og han svarer. Har mannen og sønnen er her ofte, det hjelper meg. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja det er litt leit men sender melding til sykepleieren ved behov og han svarer. Har mannen og sønnen er her ofte, det hjelper meg. 

Har du depresjon? Eller andre ting/situasjoner som er vanskelig? Fint å høre at du har en støttende familie🥰

stjernestøv

Har du depresjon? Eller andre ting/situasjoner som er vanskelig? Fint å høre at du har en støttende familie🥰

Har schizoaffektiv og sliter mye med negative symptomer men ikke psykose, sliter også med angst. Ja fint å ha mannen og sønnen :) 

AnonymBruker

For min del har det variert litt, når jeg har gått til psykiatrisk sykepleier var samtalene så og si ganske like og like hjelpsomme som hos DPS. Men når jeg har blitt opp av team (typ tilsvarende miljøtjenesten) så har det vært mer såkalte støttesamtaler og fokus på å opprettholde den fungeringen jeg har her og nå og ikke på å bli bedre (er mitt inntrykk).

Anonymkode: 1a5db...431

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min del har det variert litt, når jeg har gått til psykiatrisk sykepleier var samtalene så og si ganske like og like hjelpsomme som hos DPS. Men når jeg har blitt opp av team (typ tilsvarende miljøtjenesten) så har det vært mer såkalte støttesamtaler og fokus på å opprettholde den fungeringen jeg har her og nå og ikke på å bli bedre (er mitt inntrykk).

Det høres fint ut at samtalene har vært like hjelpsomme som de hos DPS.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres fint ut at samtalene har vært like hjelpsomme som de hos DPS.

Ja, jeg var like fornøyd med min behandler i kommunen som de jeg hadde da jeg gikk til DPS. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg var like fornøyd med min behandler i kommunen som de jeg hadde da jeg gikk til DPS. 

Går du dit ennå? Hvor lenge eventuelt gikk du dit?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du dit ennå? Hvor lenge eventuelt gikk du dit?

Nei, gikk dit bare ett halvt år fordi det ble bestemt at jeg trengte tettere oppfølging og siden kommunen har som regel at man bare kan ha ett tilbud fra dem så måtte jeg avslutte med hun behandleren der dessverre.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, gikk dit bare ett halvt år fordi det ble bestemt at jeg trengte tettere oppfølging og siden kommunen har som regel at man bare kan ha ett tilbud fra dem så måtte jeg avslutte med hun behandleren der dessverre.

Riktig. Så nå går du til DPS istedenfor. Jeg er nylig avsluttet der. Kan kommunen henvise til DPS?

AnonymBruker

Riktig. Så nå går du til DPS istedenfor. Jeg er nylig avsluttet der. Kan kommunen henvise til DPS?

Usikker på om kommunen kan henvise, jeg ble henvist av fastlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...