Gå til innhold

Overspise så mye at man uprovosert må kaste opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har ikke skjedd så ofte, men nå skjedde det... Jeg spiste altså så mye at jeg uprovosert måtte kaste opp. Føler meg så ekkel og mislykket. Skulle gjerne skrevet at dette er siste gang jeg overspiser, men jeg har ikke helt troen på at jeg noen gang klarer slutte. Fy som jeg skammer meg... 

Anonymkode: b084f...ad3

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slikt skjer med meg også innimellom. Har ikke metthetsfølelse, aldri hatt det. Så da er det lett å overspise.

Men føler meg ikke mislykket for det altså. 

Ja jeg har bmi på 36, ja jeg overspiser, men skamme meg hat jeg ikke vett til.

Ble stor pga ulvehunger av medisiner, medisiner er nå borte, jeg har startet på glp-1 og håper metthetsfølelsen snart vil komme.

Anonymkode: 414c2...420

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slikt skjer med meg også innimellom. Har ikke metthetsfølelse, aldri hatt det. Så da er det lett å overspise.

Men føler meg ikke mislykket for det altså. 

Ja jeg har bmi på 36, ja jeg overspiser, men skamme meg hat jeg ikke vett til.

Ble stor pga ulvehunger av medisiner, medisiner er nå borte, jeg har startet på glp-1 og håper metthetsfølelsen snart vil komme.

Det er bra du har ett bedre forhold til deg selv enn det jeg har, for det er ganske slitsomt. Er glp-1 en type slankemedisin eller? Har vurdert det jeg også, men tror ikke jeg får det dekt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bra du har ett bedre forhold til deg selv enn det jeg har, for det er ganske slitsomt. Er glp-1 en type slankemedisin eller? Har vurdert det jeg også, men tror ikke jeg får det dekt.

Ja er wegovy. Man må betale selv. Men ser pengene spares jo inn i hvor mye man man spiser. Blir en større sum med der å da- men mindre i løpet av mnd.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja er wegovy. Man må betale selv. Men ser pengene spares jo inn i hvor mye man man spiser. Blir en større sum med der å da- men mindre i løpet av mnd.

Ja, det er jo ett poeng. Hvor mye koster det i måneden?

AnonymBruker

Ja, det er jo ett poeng. Hvor mye koster det i måneden?

Alt fra 1700 til 3200. 3200 er for den største dosen. De jeg kjenner har aldri gått på høyere dose enn 1.7mg den koster 2600 imnd.

Jeg har fått den største, det blir billigere i lengden, da man bruker den over flere mnd. Så de 3 første mnd blir vel summen ca 1000kr i mnd

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har blitt frarådet slankemedisin da forskning viser at de fleste går opp igjen ved endt kur. 

Ingenting er gratis her i verden. Man må så klart følge med selv og begynne på hvis man selv ikke evner å holde vekten nede.

Andre medisiner går folk på livet ut, hvorfor skal de medisinene som hjelper til med overspising ikke være en av de?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alt fra 1700 til 3200. 3200 er for den største dosen. De jeg kjenner har aldri gått på høyere dose enn 1.7mg den koster 2600 imnd.

Jeg har fått den største, det blir billigere i lengden, da man bruker den over flere mnd. Så de 3 første mnd blir vel summen ca 1000kr i mnd

Okei, jeg bruker sikkert mer penger på usunn mat enn det i uka så det hadde kanskje lønnet seg. Hvordan var prosessen med å få resept? Tok du det bare opp med fastlegen at du ønsket det?

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg har blitt frarådet slankemedisin da forskning viser at de fleste går opp igjen ved endt kur. 

Det er jo kjipt da. Satser du på å gå ned i vekt bare med viljestyrke og livsstilendring da eller?

Ingenting er gratis her i verden. Man må så klart følge med selv og begynne på hvis man selv ikke evner å holde vekten nede.

Andre medisiner går folk på livet ut, hvorfor skal de medisinene som hjelper til med overspising ikke være en av de?

Skjønner hva du mener, men jeg personlig har ikke økonomi til å holde på med den medisinen resten av livet. Pluss at alt har jo bivirkninger. 

Det er jo kjipt da. Satser du på å gå ned i vekt bare med viljestyrke og livsstilendring da eller?

Ja, det gjør jeg. Har gått ned ett kg hittil. Bare 49 igjen. 😛

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Skjønner hva du mener, men jeg personlig har ikke økonomi til å holde på med den medisinen resten av livet. Pluss at alt har jo bivirkninger. 

I mitt regnskap så blir det å ta den resten av livet billigere enn å overspise. Man bruker lett 1000kr i mnd på dritmat. Legger heller de i en sprøyte da.

Okei, jeg bruker sikkert mer penger på usunn mat enn det i uka så det hadde kanskje lønnet seg. Hvordan var prosessen med å få resept? Tok du det bare opp med fastlegen at du ønsket det?

Jeg bruker yazan.no, da får man ett lag som er med deg på veien.

Men ja, man kan gå til fastlegen og spørre om den. Man må ha bmi på over 30, eller over 27 med tileggsykdommer

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja, det gjør jeg. Har gått ned ett kg hittil. Bare 49 igjen. 😛

Det er jo bra du har kommet i gang! Jeg skal ned 33 kg håper jeg, får se hvordan det går...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I mitt regnskap så blir det å ta den resten av livet billigere enn å overspise. Man bruker lett 1000kr i mnd på dritmat. Legger heller de i en sprøyte da.

Jeg bruker yazan.no, da får man ett lag som er med deg på veien.

Men ja, man kan gå til fastlegen og spørre om den. Man må ha bmi på over 30, eller over 27 med tileggsykdommer

Okei, jeg har BMI på 32 så er innafor der i alle fall, får tenke litt og vurdere hva jeg skal gjøre. Er bare redd jeg skal ende opp med å betale for medisin, men likevel ikke klare å kutte ned på maten...

AnonymBruker

Okei, jeg har BMI på 32 så er innafor der i alle fall, får tenke litt og vurdere hva jeg skal gjøre. Er bare redd jeg skal ende opp med å betale for medisin, men likevel ikke klare å kutte ned på maten...

Vil du da klare å slanke deg uten ?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg også. Av psykiater. Pluss gufne bivirkninger.

Anonymkode: d26ab...2a0

Kjenner flere som har gått på den, ingen bivirkninger på de

Er mange livsfarlige bivirkninger med å være overvektig. Husk det er ett hirmon som er naturlig i kroppen.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil du da klare å slanke deg uten ?

Jeg har allerde forsøkt i flere år å slanke meg uten å lykkes, så egentlig har jeg mistet helt troen. Men tenker jeg skal gi det en siste ordentlig sjanse nå da før jeg gir meg helt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...