Gå til innhold

Vurderer å lyve til psykiater neste time fordi...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...fordi at jeg ikke orker å snakke om det, og ikke ønsker noe videre fokus på det. Tingen er at jeg sliter med mat og hver time bruker behandler å spørre om hvordan det går med maten. Det er ikke hovedfokus i behandlingen, det er noe annet jeg primært går dit for.

Hva tenker dere om dette? Blir det for dumt eller kan det være helt ok å lyve i denne situasjonen? 

Anonymkode: b5808...7a2

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

...fordi at jeg ikke orker å snakke om det, og ikke ønsker noe videre fokus på det. Tingen er at jeg sliter med mat og hver time bruker behandler å spørre om hvordan det går med maten. Det er ikke hovedfokus i behandlingen, det er noe annet jeg primært går dit for.

Hva tenker dere om dette? Blir det for dumt eller kan det være helt ok å lyve i denne situasjonen? 

Du kan jo bare si det som det er; at du ikke ønsker noe videre fokus på det?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man lyver ikke i terapi. Da bør man si i fra seg plassen så neste kommet inn

Anonymkode: 62725...590

Virkelig? Selv når hovedgrunnen til at jeg går dit er en helt annen en mat?

AnonymBruker

Virkelig? Selv når hovedgrunnen til at jeg går dit er en helt annen en mat?

Ja, man juger ikke. Da får du si at det gidder du ikke snakke om.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke det litt barnslig å si?

Nei, juge wr barnslig. Er du der for en grunn så minn da psykriater på den grunnen og si at mat ikke er det du vil fokusere på. Ordlegg deg slik du vil. Men ikke jug.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du vil ikke snakke om det som er vanskelig å snakke om? Høres veldig lurt ut når du går til psykolog.

Anonymkode: 959e0...a55

Ja, det er vanskelig å snakke om men det er ikke derfor jeg ikke vil snakke om det. Det er fordi jeg har snakket om det mange ganger, men det fører meg ingen vei. Det hjelper ikke og da er det ikke vits å snakke om det? Skjønner?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, juge wr barnslig. Er du der for en grunn så minn da psykriater på den grunnen og si at mat ikke er det du vil fokusere på. Ordlegg deg slik du vil. Men ikke jug.

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tror at hvis jeg sier det så vil ikke han høre på meg... 

AnonymBruker

Nå er problemer med mat noe som begynner med noe. Det henger sammen. Så meget mulig psykriater mener du må køse det ene for å klare det andre. 

Hva med å spørre ?

Spørre om hva da?

Annonse

AnonymBruker

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg tror at hvis jeg sier det så vil ikke han høre på meg... 

Hva skal du da med terapi, hvis behandler ikke hører på deg?

Spørre om hva da?

Om hvorfor fokus på mar.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skal du da med terapi, hvis behandler ikke hører på deg?

Om hvorfor fokus på mar.

Han hører på meg, men jeg tror at hvis jeg sier jeg ikke vil snakke om mat mer så kommer han ikke til å godta det.

AnonymBruker

Han hører på meg, men jeg tror at hvis jeg sier jeg ikke vil snakke om mat mer så kommer han ikke til å godta det.

Da må du jo spørre hvorfor det? Spm nevnt, kan det være psykriater vet hva h*n gjør.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da må du jo spørre hvorfor det? Spm nevnt, kan det være psykriater vet hva h*n gjør.

Ja, jeg får vel gjøre det fremfor å faktisk lyve, det blir vel for dumt å faktisk direkte lyve og si det går greit når det absolutt ikke gjør det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det er vanskelig å snakke om men det er ikke derfor jeg ikke vil snakke om det. Det er fordi jeg har snakket om det mange ganger, men det fører meg ingen vei. Det hjelper ikke og da er det ikke vits å snakke om det? Skjønner?

Da er det jo DETTE du må si til psykologen for å komme videre.

AnonymBruker

Da er det jo DETTE du må si til psykologen for å komme videre.

Det tror jeg ikke at jeg tør? Vet liksom ikke hvordan han kommer til å reagere på det? Hva om han tar det personlig (og blir såret eller annet)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...