Gå til innhold

Vurderer å lyve til psykiater neste time fordi...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tror jeg ikke at jeg tør? Vet liksom ikke hvordan han kommer til å reagere på det? Hva om han tar det personlig (og blir såret eller annet)?

Anonymkode: b5808...7a2

Himmel og hav. Hvordan har du tenkt å komme videre i din behandling hvis du ikke forteller psykologen hva du oppriktig føler og tenker? Du trenger ikke si det på en stygg måte, bare si at du føler ikke at du får noen fremgang når dere snakker om dette. Spør ham om dere kan gå gjennom dine tanker om mat på en annen måte slik at du kan få noe progresjon.

Anonymkode: 959e0...a55

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Himmel og hav. Hvordan har du tenkt å komme videre i din behandling hvis du ikke forteller psykologen hva du oppriktig føler og tenker? Du trenger ikke si det på en stygg måte, bare si at du føler ikke at du får noen fremgang når dere snakker om dette. Spør ham om dere kan gå gjennom dine tanker om mat på en annen måte slik at du kan få noe progresjon.

Vel, han har sagt selv at han ikke har så mye kunnskap og erfaring med mat problematikk og han sa i starten at han kunne henvise til en annen behandler når vi avsluttet etter hvert, men siste timene vi har hatt har han gitt litt inntrykk av at det ikke blir noe av likevel fordi han ikke ser på det som alvorlig nok til å fortsette å få hjelp i spesialisthelsetjenesten. (Selv om jeg selv opplever det som veldig ødeleggende for meg). Så vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, han har sagt selv at han ikke har så mye kunnskap og erfaring med mat problematikk og han sa i starten at han kunne henvise til en annen behandler når vi avsluttet etter hvert, men siste timene vi har hatt har han gitt litt inntrykk av at det ikke blir noe av likevel fordi han ikke ser på det som alvorlig nok til å fortsette å få hjelp i spesialisthelsetjenesten. (Selv om jeg selv opplever det som veldig ødeleggende for meg). Så vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre?

Og alt du skriver her er det du må si til ham. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og alt du skriver her er det du må si til ham. 

Ja, jeg skjønner jo at jeg burde si dette og være 100% ærlig. Men jeg synes det er veldig skummelt og det sitter langt inne å skulle gjøre det. Mest fordi jeg er redd for hvordan han kommer til å reagere og hvilken respons jeg får (for det vet jeg jo ikke før jeg faktisk har sagt det). Er også redd for at han skal ta det personlig?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg skjønner jo at jeg burde si dette og være 100% ærlig. Men jeg synes det er veldig skummelt og det sitter langt inne å skulle gjøre det. Mest fordi jeg er redd for hvordan han kommer til å reagere og hvilken respons jeg får (for det vet jeg jo ikke før jeg faktisk har sagt det). Er også redd for at han skal ta det personlig?

Det kan du også si til ham :) 

AnonymBruker

Jeg ville bare lyvd og sagt at det går bra neste gang han spør, da vil han kanskje slutte å spørre mer. Eller bare si du ikke vil ha noe fokus på det fordi det ikke er ditt hovedproblem. 

Anonymkode: bae24...d1f

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville bare lyvd og sagt at det går bra neste gang han spør, da vil han kanskje slutte å spørre mer. Eller bare si du ikke vil ha noe fokus på det fordi det ikke er ditt hovedproblem. 

Anonymkode: bae24...d1f

Jeg tror jeg har kommet frem til å enten være 100% ærlig og si jeg føler det ikke fungerer eller å si det som du skriver, at jeg ikke vil ha noe fokus på det videre. Men innerst inne vil jeg jo også gjerne ha hjelp for det, for det oppleves så ødeleggende for meg og da må jeg jo nesten være ærlig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg har kommet frem til å enten være 100% ærlig og si jeg føler det ikke fungerer eller å si det som du skriver, at jeg ikke vil ha noe fokus på det videre. Men innerst inne vil jeg jo også gjerne ha hjelp for det, for det oppleves så ødeleggende for meg og da må jeg jo nesten være ærlig.

Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan være ærlig.  Du er jo der for å få hjelp. Hvordan kan psykologen hjelpe deg hvis du lyver eller skjuler ting? 

Det er massevis av folk som ønsker å gå til psykolog, men som ikke får hjelp fordi de ikke er "syke nok". Og de som er så heldige og får den hjelpen kaster den bort fordi de lyver til psykolgen. 

Det er til å gråte av.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan være ærlig.  Du er jo der for å få hjelp. Hvordan kan psykologen hjelpe deg hvis du lyver eller skjuler ting? 

Det er massevis av folk som ønsker å gå til psykolog, men som ikke får hjelp fordi de ikke er "syke nok". Og de som er så heldige og får den hjelpen kaster den bort fordi de lyver til psykolgen. 

Det er til å gråte av.

Jeg har aldri lyvd hittil, jeg bare vurderte det. Men jeg ser nå at det blir for dumt å lyve om det, i alle fall når sannheten er motsatt/en helt annen.

AnonymBruker

Du ødelegger for deg selv, med den tankegangen ts.

Anonymkode: 780b2...e33

Du mener at jeg ødelegger for meg selv ved å lyve? Hvis du leser mine siste svar så har jeg bestemt meg for å ikke lyve. Vurderer til og med å være ærlig om at jeg føler jeg ikke kommer noen vei ++...

Annonse

AnonymBruker

De skriver jo psykriater, det heter psykiater, trodde det var allmennkunnskap! 

Anonymkode: e3637...dcd

Såfall så var det en skrivefeil. Det står psykiater i overskriften... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...