Gå til innhold

Si til behandler at behandlingen ikke fungerer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har erfaring med å være ærlig med behandler og si at man føler at behandlingen ikke fungerer? Hvordan sier man det på best mulig måte? Og hvordan ble du møtt av behandler? Tenker i værste fall blir behandler kanskje såret, tar det personlig o.l?

Anonymkode: 29048...5aa

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarer du å være litt mer spesifikk når det gjelder hvordan behandlingen ikke fungerer?

Anonymkode: 8c80c...f1c

Nei, dessverre, er redd for å bli igjenkjent.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Ser den. Hva er du redd for at skal skje om du er ærlig?

Som jeg nevnte i hovedinnlegget så er det mest det at behandler blir såret eller tar det personlig o.l.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som jeg nevnte i hovedinnlegget så er det mest det at behandler blir såret eller tar det personlig o.l.

Jeg hadde vært redd for det samme. Har alltid vært bekymret for at jeg skal si noe feil, såre han (behandler). Men det er altså veldig viktig for behandlingen at du er ærlig. Det er det eneste rette.

En trenger ikke si at behandlingen ikke fungerer. En kan si akkurat det samme ved å si at en ikke kjenner noen fremgang/bedring.

Det er viktig å si fra, for da kan en endre behandlingen. Å drive over tid med det samme, uten at det har effekt, er meningsløst.

AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

En trenger ikke si at behandlingen ikke fungerer. En kan si akkurat det samme ved å si at en ikke kjenner noen fremgang/bedring.

Det er viktig å si fra, for da kan en endre behandlingen. Å drive over tid med det samme, uten at det har effekt, er meningsløst.

Ja, det var en fin måte å si det på. Er bare litt redd for at behandler kanskje foreslår å avslutte behandlingen når jeg sier det...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det var en fin måte å si det på. Er bare litt redd for at behandler kanskje foreslår å avslutte behandlingen når jeg sier det...

Er du alvorlig syk/plaget?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du alvorlig syk/plaget?

Vet ikke helt hva jeg skal svare på det, i bunn har jeg psykoselidelse men det jeg sliter mest med sees vel kanskje ikke på som alvorlig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg skal svare på det, i bunn har jeg psykoselidelse men det jeg sliter mest med sees vel kanskje ikke på som alvorlig.

Som nachnoo sier er det meningsløst å fortsette med noe som ikke fungerer. Ta det opp slik han foreslår.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...