Gå til innhold

Hvordan vet man om man er avhengig av vival?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
  Trinity80 skrev (På 3.2.2025 den 9.33):

Du tar vel AP i tillegg @stjernestøv? Kun Vival kan forverre psykosesymtomene. 

Ekspander  

Ja tar ap men har tatt vival når jeg ikke tok det og, eneste en healer sa til meg da var at jeg kunne få falske inntrykk. Altså det åndelige, sikker hallusinasjoner. 

Trinity80
  stjernestøv skrev (På 3.2.2025 den 9.36):

Ja tar ap men har tatt vival når jeg ikke tok det og, eneste en healer sa til meg da var at jeg kunne få falske inntrykk. Altså det åndelige, sikker hallusinasjoner. 

Ekspander  

I rest my case 🫠🫠

Worriesome Plenty 2

Jeg har tatt rivotril ved behov i 21 år va 2 ganger i uka. Jeg antar at jeg i hvert fall er psykisk avhengig. Jeg tok en pause på 2 år og fikk ikke abstinenser. Men jeg prøvde for litt siden og slutte og da fikk jeg mye angst.

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.11):

Fordi opplever ikke 100 prosent effekt av 10. Dermed tok jeg 15 sist. 

Anonymkode: 1fef8...6c2

Ekspander  

Ikke forvent 100 prosent effekt av benzo. Da tar du så mye at du blir unødvendig sløv. En effekt på 70-80% bør en være fornøyd med.

Anonymkode: a5401...4d0

Trinity80
  Glitter skrev (På 3.2.2025 den 10.04):

Jeg har ikke blitt dårlig på noe vis av Vival før jeg begynte på AP. Så det gjelder ikke alle i hvert fall. 

Ekspander  

Hvordan vet du at Vival ikke var med på å dytte deg i psykoseretningen? Er dette noe du er skråsikker på?

AnonymBruker
  Trinity80 skrev (På 3.2.2025 den 22.07):

Hvordan vet du at Vival ikke var med på å dytte deg i psykoseretningen? Er dette noe du er skråsikker på?

Ekspander  

Ikke meg du spør men når jeg tar  benzo blir jeg rolig og fornuftig. Fredelig. Hadde ikke benzo ført til avhengighet og toleranse og jeg kunne ta det så jeg fikk maks virkning hver dag så kunne jeg jobbet.

Anonymkode: 37844...339

Trinity80 skrev (På 3.2.2025 den 22.07):

Ekspander  

Da hadde jeg ikke fått vival på psykoseposten. De hadde jo visst om det var en greie. 

Det er mer nærliggende at min sårbarhet for psykiske lidelser har blitt utløst av ensomhet og rusmidler pluss andre belastninger i livet. Hadde heller ikke er høyt forbruk da jeg brukte vival. 

@nachnoo har kanskje et svar på om det er vanlig å bli psykotisk av et lavt, til tider moderat forbruk av Vival. 

Men jeg tenker som så at hvis Vival var kjent for å utløse psykose så hadde enheter for psykose seponert vival temmelig raskt. 

Trinity80
  Glitter skrev (På 4.2.2025 den 11.55):

Da hadde jeg ikke fått vival på psykoseposten. De hadde jo visst om det var en greie. 

Det er mer nærliggende at min sårbarhet for psykiske lidelser har blitt utløst av ensomhet og rusmidler pluss andre belastninger i livet. Hadde heller ikke er høyt forbruk da jeg brukte vival. 

@nachnoo har kanskje et svar på om det er vanlig å bli psykotisk av et lavt, til tider moderat forbruk av Vival. 

Men jeg tenker som så at hvis Vival var kjent for å utløse psykose så hadde enheter for psykose seponert vival temmelig raskt. 

Ekspander  

Det er ikke alltid medisinering er hensiktsmessig, selv ikke blant de som bør kunne dette. I utlandet er Vival noe man absolutt ikke bruker ved mistanke om psykose. Kun hvis pasienten er utagerende og de vil dempe vedkommende. 

Annonse

Trinity80 skrev (På 4.2.2025 den 12.23):

Det er ikke alltid medisinering er hensiktsmessig, selv ikke blant de som bør kunne dette. I utlandet er Vival noe man absolutt ikke bruker ved mistanke om psykose. Kun hvis pasienten er utagerende og de vil dempe vedkommende. 

Ekspander  

Okei. Det vet jeg ikke noe om. Men jeg tviler på at det gjelder meg. Jeg har hatt et lavt forbruk og det har vært av og på. :)

Trinity80
  Glitter skrev (På 4.2.2025 den 12.25):

Okei. Det vet jeg ikke noe om. Men jeg tviler på at det gjelder meg. Jeg har hatt et lavt forbruk og det har vært av og på. :)

Ekspander  

At det ikke gjelder deg betyr ikke at det ikke gjelder. Her på Forum deler vi kunnskap. Viktig at folk tar gode valg for seg selv basert på opplysninger og ikke ‘hvordan funka det for deg’ opplegget. 

Trinity80 skrev (På 4.2.2025 den 14.18):

At det ikke gjelder deg betyr ikke at det ikke gjelder. Her på Forum deler vi kunnskap. Viktig at folk tar gode valg for seg selv basert på opplysninger og ikke ‘hvordan funka det for deg’ opplegget. 

Ekspander  

Har ille påstått noe annet. Jeg kan dele min erfaring som alle andre. 

AnonymBruker
  Glitter skrev (På 4.2.2025 den 14.26):

Har ille påstått noe annet. Jeg kan dele min erfaring som alle andre. 

Ekspander  

I dag har vært en grysom dag. Hvirdan jeg blir når det er gått fem døgn siden jeg sist tok- ekstremt sårbar og trist, og sint. Stresset.

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 14.29):

I dag har vært en grysom dag. Hvirdan jeg blir når det er gått fem døgn siden jeg sist tok- ekstremt sårbar og trist, og sint. Stresset.

Ekspander  

Alle ler av meg. Gikk en tur ute i skogen og kommer hjem og griner.

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 14.29):

Ekspander  

Hold ut. ❤️

Tror ingen ler av deg. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...