Gå til innhold

Prøver å kutte sukker ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk som ikke vet at det heter psykiatri bør ikke irettesette andre.  

Anonymkode: 82f48...db5

Ett spørsmål er irettesettelse noen? 

Ingenting gir meg mer glede enn at noen blir provosert nok til å legge inn kommentarer om skrivefeil. 

Vi som har det godt med oss selv klarer nemlig å overse bagateller.

Anonymkode: 3fcb7...69c

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og dette har noe med psykriatri å gjøre fordi?

Mat og overspising har noe med det å gjøre. Uansett er det ikke bra ts tenker at det kommer en ny dag i morgen med bedre valg? 

Hva om jeg sier at jeg sprakk og tok amfetamin, men i morgen er en ny dag. 

Er det så sykt stor forskjell? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ett spørsmål er irettesettelse noen? 

Ingenting gir meg mer glede enn at noen blir provosert nok til å legge inn kommentarer om skrivefeil. 

Vi som har det godt med oss selv klarer nemlig å overse bagateller.

Ja, det har flere fordeler å ligge litt lavere på iq-skalaen, skjønner det. Dermed melder jeg meg ut! 

Annonse

AnonymBruker

Jeg er i samme båt som deg, skulle kutte ut sukker og spise sunnere men i dag har jeg ikke gjort annet å spise sukker. Var også akkurat på butikken igjen for å kjøpe boller og lakris. Det suger, men som du sier - Ny dag i borgen og man må bare komme seg opp på hesten igjen.

Anonymkode: ce80f...554

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det har flere fordeler å ligge litt lavere på iq-skalaen, skjønner det. Dermed melder jeg meg ut! 

Ser at du følte deg dum og skjønner du gikk for å poste som AB. 

Kanskje vurdere å være et medmenneske framfor å hogge av hodet til noen du mener ikke hadde rett til å søke råd/støtte? 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er i samme båt som deg, skulle kutte ut sukker og spise sunnere men i dag har jeg ikke gjort annet å spise sukker. Var også akkurat på butikken igjen for å kjøpe boller og lakris. Det suger, men som du sier - Ny dag i borgen og man må bare komme seg opp på hesten igjen.

Jeg har bare "klart" det i tre uker. Før det spiste jeg mellom måltidene, drakk mye Litago og iskaffe og en hel pakke lefser med smør og sukker & kanel hver natt. Gikk opp ett kg per uke. Utsatt slutt på dette hver dag. Men jeg satte en dato på dette, 10 januar og da klarte jeg det endelig. Og jeg klarte det. Har ikke gjort noe av dette siden da, og har gått fra å veie 115,4 til 113,1 på den tiden. 

Å gi meg selv en dato og å fortelle til de jeg hadde rundt meg om datoen hjalp veldig. 

Så langt har jeg fått det til. 

Jeg forventer å bruke 1,5-2 år på å komme ned til 19-20 i bmi, men jeg er faktisk i gang! 

Og det kan du også få til! 

Go girl!

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg har bare "klart" det i tre uker. Før det spiste jeg mellom måltidene, drakk mye iskaffe og Litago og iskaffe og en hel pakke lefser med smør og sukker & kanel hver natt. Gikk opp ett kg per natt. Utsatt slutt på nette hver dag. Men jeg satte en dato på dette, 10 januar og da klarte jeg det endelig. Og jeg klarte det. Har ikke gjort noe av dette siden da, og har gått fra å veie 115,4 til 113,1 på den tiden. 

Å gi meg selv en dato og å fortelle til de jeg hadde rundt meg om datoen hjalp veldig. 

Jeg forventer å bruke 1,5-2 år på å komme ned til 19-20 i bmi, men jeg er faktisk i gang! 

Go girl!

Har du mye nei-mat og er streng på porsjonskontroll? Du er kjempeflink!

Anonymkode: 158ed...da6

AnonymBruker
Glitter skrev (11 minutter siden):

Jeg har bare "klart" det i tre uker. Før det spiste jeg mellom måltidene, drakk mye Litago og iskaffe og en hel pakke lefser med smør og sukker & kanel hver natt. Gikk opp ett kg per uke. Utsatt slutt på dette hver dag. Men jeg satte en dato på dette, 10 januar og da klarte jeg det endelig. Og jeg klarte det. Har ikke gjort noe av dette siden da, og har gått fra å veie 115,4 til 113,1 på den tiden. 

Go girl!

Det er jo kjempebra! Men jeg frykter litt at jeg ikke kan få til det samme fordi jeg har elendig disiplin og impulskontroll. Men jeg kan sette en dato og forsøke da, jeg tenker jeg ikke skal spise noe sukker fra mandag 3. februar. Har tro på at det beste for meg er å kutte det helt ut, og ikke f.eks bare lørdager for får jeg smaken på det igjen så havner jeg lett på kjøret igjen. Håper på at jeg kan få det til.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo kjempebra! Men jeg frykter litt at jeg ikke kan få til det samme fordi jeg har elendig disiplin og impulskontroll. Men jeg kan sette en dato og forsøke da, jeg tenker jeg ikke skal spise noe sukker fra mandag 3. februar. Har tro på at det beste for meg er å kutte det helt ut, og ikke f.eks bare lørdager for får jeg smaken på det igjen så havner jeg lett på kjøret igjen. Håper på at jeg kan få det til.

Har du prøvd å ta kontakt med ROP? Det er en veldig bra organisasjon som kan hjelpe deg å finne en god strategi. 

Jeg har slitt både med anoreksiste mønster og med overspising. De har hjulpet meg. 

En annen ting er at jeg har kunnet få hjelp fra dyr.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Har du prøvd å ta kontakt med ROP? Det er en veldig bra organisasjon som kan hjelpe deg å finne en god strategi. 

Jeg har slitt både med anoreksiste mønster og med overspising. De har hjulpet meg. 

En annen ting er at jeg har kunnet få hjelp fra dyr.

Mener du ROS? Ja, har snakket med dem ett par ganger, men ikke lykkes med noen av forslagene deres. Ikke boken jeg leste heller. Hvordan får du hjelp fra dyr?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du ROS? Ja, har snakket med dem ett par ganger, men ikke lykkes med noen av forslagene deres. Ikke boken jeg leste heller. Hvordan får du hjelp fra dyr?

Ja beklager mente ROS. 

Ja, jeg mener dyr kan hjelpe. Jeg fikk meg hund og det var suksess. Dessverre ble jeg mer og mer psykotisk og klarte ikke ta godt nok vare på lille Mia. Men rusmestring funket det for. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja beklager mente ROS. 

Ja, jeg mener dyr kan hjelpe. Jeg fikk meg hund og det var suksess. Dessverre ble jeg mer og mer psykotisk og klarte ikke ta godt nok vare på lille Mia. Men rusmestring funket det for. 

Tenkte skrive til dem igjen nå, men de var visst stengt. Får ta det på mandag. Det jeg sliter mest med er nok elendig viljestyrke, disiplin og impulskontroll. Jeg tror også i tillegg til det at en del av mitt problem er at jeg ofte også tenker: "Jeg kan begynne på nytt i morgen/neste uke" når jeg feiler og også: "Nå har jeg feilet så da er alt ødelagt og jeg kan like gjerne bare spise alt jeg vil ha" osv. 

Åja, så fint å høre at det hjalp deg og samtidig kjipt du ble så psykotisk du ikke kunne ta vare på henne.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkte skrive til dem igjen nå, men de var visst stengt. Får ta det på mandag. Det jeg sliter mest med er nok elendig viljestyrke, disiplin og impulskontroll. Jeg tror også i tillegg til det at en del av mitt problem er at jeg ofte også tenker: "Jeg kan begynne på nytt i morgen/neste uke" når jeg feiler og også: "Nå har jeg feilet så da er alt ødelagt og jeg kan like gjerne bare spise alt jeg vil ha" osv. 

Åja, så fint å høre at det hjalp deg og samtidig kjipt du ble så psykotisk du ikke kunne ta vare på henne.

Du kan klage dette. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...