Gå til innhold

Behandler snakker for mye, så mye at jeg sliter med å henge med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått til en ny behandler i noen måneder nå og enkelte timer snakker han så mye at jeg sliter med å henge med. Og det som er, er at jeg ikke har turt å si fra om det. Hvordan kan jeg si det på en indirekte og fin måte?

Anonymkode: 2bac3...973

Fortsetter under...

AnonymBruker

Postet før jeg var ferdig å skrive: Jeg tenker å ta på meg all skyld da. Og si noe typ som: "Uff, jeg er så sliten i dag at jeg klarer ikke helt følge med".... Eller blir det dumt?

AnonymBruker

Min behandler prater noen ganger litt mye for meg og da sier jeg "kan du si det en gang til"? (Han prater ikke overstrømmende mye, men jeg sliter litt med å henge med på lasset pga depresjonen.)

Anonymkode: 7c90d...c38

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har gått til en ny behandler i noen måneder nå og enkelte timer snakker han så mye at jeg sliter med å henge med. Og det som er, er at jeg ikke har turt å si fra om det. Hvordan kan jeg si det på en indirekte og fin måte?

Opplever du terapien som utviklende utenom dette?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min behandler prater noen ganger litt mye for meg og da sier jeg "kan du si det en gang til"? (Han prater ikke overstrømmende mye, men jeg sliter litt med å henge med på lasset pga depresjonen.)

Altså, han kan snakke i sikkert 5 minutter sammenhengende, kan ikke be han si alt på nytt da?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opplever du terapien som utviklende utenom dette?

Utviklende som i at vi har fremgang liksom? Det kommer ann på hva.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Altså, han kan snakke i sikkert 5 minutter sammenhengende, kan ikke be han si alt på nytt da?

Utviklende som i at vi har fremgang liksom? Det kommer ann på hva.

Hvordan oppleves det for deg at han prater så lenge (utenom at du detter av)? Gir det noe som helst mening? Ja, jeg tenkte på utvikling som i fremgang på noe. 

Annonse

AnonymBruker

Hvordan oppleves det for deg at han prater så lenge (utenom at du detter av)? Gir det noe som helst mening? Ja, jeg tenkte på utvikling som i fremgang på noe. 

Som oftest gir det jo ikke mening (dessverre) siden jeg detter av og ikke klarer få med meg sammenhengene.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Som oftest gir det jo ikke mening (dessverre) siden jeg detter av og ikke klarer få med meg sammenhengene.

Dette må du gi beskjed om. Ellers er terapien meningsløs og du kaster bort tid og muligheter.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette må du gi beskjed om. Ellers er terapien meningsløs og du kaster bort tid og muligheter.

Ja, du har ett godt poeng der. Men er ikke sånn at jeg aldri får med meg noe da, for oftest har vi vel en slags dialog og da går det greit.

Glitter skrev (8 minutter siden):

Kan du si at "noen ganger prater du sånn om et tema at jeg ikke henger med slik at jeg ikke får med deg det du sier. Kan jeg få slippe litt mer til?" 

Jeg vet ikke om jeg tør å være SÅ direkte. 

Ja, du har ett godt poeng der. Men er ikke sånn at jeg aldri får med meg noe da, for oftest har vi vel en slags dialog og da går det greit.

Jeg vet ikke om jeg tør å være SÅ direkte. 

Ok. Hvordan ser du for deg å si noe? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...