Gå til innhold

Hva er ditt beste råd for et godt/bedre liv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt er fysisk aktivitet.

Anonymkode: a32d1...6ac

AnonymBruker
Skrevet

Å ha noe meningsfullt å gå til om dagene, enten jobb, frivillig arbeid eller annet.

Anonymkode: bfcf4...d78

Skrevet

Trening. Noe som er ikkeeksisterende nå, men ser fram til å begynne igjen. 

Også håper jeg på å få meg jobb etter hvert. 

Ikke bra å bare gå hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Trening. Noe som er ikkeeksisterende nå, men ser fram til å begynne igjen. 

Også håper jeg på å få meg jobb etter hvert. 

Ikke bra å bare gå hjemme. 

Så spennende med jobb. Er det lenge siden forrige gang du jobbet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så spennende med jobb. Er det lenge siden forrige gang du jobbet?

2016. Så en stund siden. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

2016. Så en stund siden. 

Jobbet du flere år i strekk da? Jeg er deprimert, men jobber 50 prosent.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobbet du flere år i strekk da? Jeg er deprimert, men jobber 50 prosent.

Begynte i jobb 15 år gammel. Deltid. Ferdig utdannet jobbet jeg 100%, men så ble jeg syk og kunne ikke jobbe. Tror derimot at jeg nå er i stand til å jobbe litt. Ikke 100%, men kanskje 30-50%. 

Bra du jobber 50% :)

Skrevet

Vil gjerne svare fysisk aktivitet, lytte til musikk, oppleve noe med familie eller venner, å ha et sted å høre til - uansett om det er jobb eller annen aktivitet for noen. Kort sagt tilhørighet. 

Men nå ønsker jeg ikke noe av dette akkurat nå. Det funker ikke nå for øyeblikket. Vil bare være i fred. Men hvis jeg skulle bruke overskudd til noe, så noe av dette. 

Skrevet

For meg er sol og varme svaret på absolutt lykke.

Skrevet
Adeie skrev (6 minutter siden):

For meg er sol og varme svaret på absolutt lykke.

Ja, kombinert med hav og flotte omgivelser. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (9 timer siden):

Vil gjerne svare fysisk aktivitet, lytte til musikk, oppleve noe med familie eller venner, å ha et sted å høre til - uansett om det er jobb eller annen aktivitet for noen. Kort sagt tilhørighet. 

Men nå ønsker jeg ikke noe av dette akkurat nå. Det funker ikke nå for øyeblikket. Vil bare være i fred. Men hvis jeg skulle bruke overskudd til noe, så noe av dette. 

Har du depresjon nå og får du hjelp?

hattifnattus
Skrevet

-Sol er kjempeviktig for meg, det var en veldig god grunn til at jeg valgte å flytte vekk fra Nord-Norge. Det påvirker humøret og energien min med en gang.

- Å ha noe å gå til. Jeg er ikke i jobb, men trener på senter å det å bare ha et fast sted å stå opp for gjør dagen mye bedre, i tillegg har jeg byttet til et senter med mer folk og større trafikk så jeg får utfordret angsten mer. 

-fysisk aktivitet og et fornuftig kosthold. Jeg merker selv at jeg blir dårligere i perioder hvor jeg f.eks er på ferie og spiser søtsaker hver dag, eller mye alkohol. 

- konktakt med dyr. Jeg har selv ei katt. :) 

- En viss sosial kontakt med andre.

Skrevet

Jeg synes det er viktig å føle en slags progresjon i et eller annet. Det er ikke så nøye hva det er.

Jeg er bevisst på å lære nye ting i jobben

På fritiden kan man å tegne eller spille et instrument. Man kan å trene og nå mål, hvor målet for eksempel kan bare være å gjennomføre treningen man har planlagt

Det handler ikke om å være god når det gjelder ting på fritiden. Tvert om jo dårligere utgangspunkt, desto mer progresjon.

FjellOgDalar
Skrevet

Gode relasjoner/sosial kontakt, noe meningsfylt å gjøre hver dag, noe som gir mestringsfølelse, reise (trenger ikke være noe stort), økonomi så jeg klarer meg greit, tak over hodet, mulighet til å utvikle de ressursene jeg har, klær jeg føler meg vel i. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 10.01):

Har du depresjon nå og får du hjelp?

Jeg går ut fra det. Men vanskelig å vite om man bare er utbrent eller deprimert. Fikk tilbud om innleggelse forrige uke og takket nei. Ser ikke poenget og orker ikke tanken på å være stuck eller det praktiske med diverse forpliktelser med barn og jobb i mitt fravær.

Leste journalnotat fra den timen jeg ble spurt og leser at man ikke ser på hvordan jeg har det som en forverring, så blir egentlig bare litt forvirret over at tilbudet kom, nå når jeg leser vurderingen fra timen i ettertid. Prøver med doseøkning av ssri nå. Det skulle vurderes av teamet der i morgen men nå har jeg allerede endret i helgen. Tror kanskje at det hjelper allerede etter to dager og ville ikke sløse tid. Føler meg nesten like rastløs som sliten nå - litt sånn begge deler på en gang, i stedet for utslått hele tiden, så det er kanskje en slags forbedring. Men glad jeg ikke skal på jobb i morgen. Kvier meg for å gå tilbake på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...