Gå til innhold

Når man ikke evner å "ta seg sammen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det sies jo at man må tvinge seg til å f.eks gå ut i sola, få frisk luft og mosjon for å få det bedre fra depresjon. Det sies at man må gjøre ting som gir en energi og glede, og eksempler på det er mange. F. eks være med venner, se en god film, lage seg et godt måltid. 

Men når man ikke har den minste interesse for noe av dette? Hva når det eneste man har lyst til er å sove fordi alt annet byr en imot? Jeg klarer ikke å tvinge meg. 

Anonymkode: aa523...3bf

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da har du jo alt svart. Klarer du ikke tvinge deg til noe, så er du der du er.

Nå går oftest depresjoner over av seg selv. Så da kan man vel bare forfalle mens man venter på det

Anonymkode: 3d630...9f1

Det er jo sånn det pleier å være. At det går over uten videre anstrengelser fra min side. Men denne gangen er jeg redd det ikke vil gå over av seg selv. Og da må jeg yte. Men det klarer jeg ikke. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo sånn det pleier å være. At det går over uten videre anstrengelser fra min side. Men denne gangen er jeg redd det ikke vil gå over av seg selv. Og da må jeg yte. Men det klarer jeg ikke. 

Du trenger medisiner og samtaleterapi?

Anonymkode: e22a4...b7e

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger medisiner og samtaleterapi?

Ja, det er nok det jeg trenger. Har nettopp økt på en medisin nå etter å ha vært hos psykiater i går. Så får man bare håpe at det er det som skal til for å få meg ut av dette. Når jeg blir bedre blir det nok også lettere å legge ned en egeninnsats som nevnt over. Men enn så lenge får jeg nok bare vente på at medisinene skal virke. Vet ikke annen råd. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er nok det jeg trenger. Har nettopp økt på en medisin nå etter å ha vært hos psykiater i går. Så får man bare håpe at det er det som skal til for å få meg ut av dette. Når jeg blir bedre blir det nok også lettere å legge ned en egeninnsats som nevnt over. Men enn så lenge får jeg nok bare vente på at medisinene skal virke. Vet ikke annen råd. 

Kan du ta en kort tur rundt i nabolaget hver dag? Er du sykemeldt?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ta en kort tur rundt i nabolaget hver dag? Er du sykemeldt?

Kan hende jeg klarer å tvinge meg en dag, men ikke i dag kjenner jeg. Jeg er ufør (så ikke sykmeldt).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...