Gå til innhold

Hvor "lett/vanskelig" er det å få plass på DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor lenge er det vanlig å få gå der?

Anonymkode: bb7c1...5bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blitt henvist 3 ganger. Kommet inn før det har gått 3 dager til 14 dager.

Alt i løpet av 4 år. Jeg mente jeg var friskere enn jeg var da jeg sluttet for å gå tilbake til 120% jobb, noe som medførte akutt innleggelse og 2 år med terapi, samtaler og utprøving av forskjellige medisiner.

Anonymkode: a5971...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på den enkelte DPS og dens kapasitet.

Anonymkode: b5151...aa4

SofieVeie
Skrevet

Det kommer mest an på hva du feiler eller tror du feiler og om du har rett på behandling via priorteringsveilederen som DPS prioriterer ut fra

Worriesome Plenty 2
Skrevet

For ting som schizofreni og bipolar 1 kommer man raskt inn og for den første gangen gå lenge. Etterhvert kan de gi deg opp og nye henvisninger gir kort behandlingstid. Det er min erfaring. Suicidale kommer alltid raskt inn.

snusmumeriken96
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (16 timer siden):

For ting som schizofreni og bipolar 1 kommer man raskt inn og for den første gangen gå lenge. Etterhvert kan de gi deg opp og nye henvisninger gir kort behandlingstid. Det er min erfaring. Suicidale kommer alltid raskt inn.

Ja, ver. Jeg er ikke en ressurs i sanfunnet på noen måte, men jeg er uanset prioritert pga en psykoselidelse...kom inn på under 1 uke sist, ikke at det hjelper meg noe da

AnonymBruker
Skrevet
snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Ja, ver. Jeg er ikke en ressurs i sanfunnet på noen måte, men jeg er uanset prioritert pga en psykoselidelse...kom inn på under 1 uke sist, ikke at det hjelper meg noe da

Jeg kan ikke noe om psykoselidelser dessverre. Men er det slik at det er vanskelig å nyttegjøre seg hjelp ved en slik lidelse?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det slik at det er vanskelig å nyttegjøre seg hjelp ved en slik lidelse?

Nei, det er ikke vanskelig. Det går mest på vilje og motivasjon.

Skrevet

Det er prioriteringsveilederen som hovedsakelig bestemmer om du får plass på DPS. Den sier også frister for når du må få time.

Jeg kom inn på dagen da jeg kræsjet og har med unntak av ett lite år vært i systemet siden 2018.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Man kan og få øyeblikkelig hjelp. Fikk det etter en tur på psykiatrisk legevakt. Time dagen etter. 

snusmumeriken96
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke noe om psykoselidelser dessverre. Men er det slik at det er vanskelig å nyttegjøre seg hjelp ved en slik lidelse?

Tror det.

snusmumeriken96
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (15 minutter siden):

Man kan og få øyeblikkelig hjelp. Fikk det etter en tur på psykiatrisk legevakt. Time dagen etter. 

På dps?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
snusmumeriken96 skrev (Akkurat nå):

På dps?

Ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...