Gå til innhold

Jobbe som sykepleier i psykiatrien når man selv har vært pasient?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker ikke noe negativt om det. Min venninne er psyk sykepleier og har jobbet i psykiatrien under utdannelsen sin. Hun selv er bipolar og vært innlagt flere ganger. Men hun jobber ikke i psykiatrien etter hun ble ferdig utdannet. Hun jobber nå sykehjem. Hun er for voldsom til å kunne jobbe i psykiatrien når hun er full i adhd og ustabile perioder. Det går ikke. 
Men ellers er det jo alle salgs folk som kan bli innlagt. Både leger og psykologer selv kan bli langt inn 

Anonymkode: b5ba2...faa

AnonymBruker

Jeg har når jeg har vært innlagt møtt veldig mange sykepleiere som absolutt aldri burde vært sykepleiere. Jeg har da tenkt at de må ha en eller annen diagnose for de lar liksom sitt eget sinne, hat og dårlig humør gå utover pasientene. I tilegg til dårlig empati, liten forståelse og dårlig sosialt. 

Så nei jeg hadde ikke ønsket en psykisk syk sykepleier. 

Men er du HELT frisk idag så er det noe annet. Men spørs på diagnosen du hadde om du har visse symptomer igjen. 

Anonymkode: fc688...116

Den forsvunne diamanten
  AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.14):

Jeg har når jeg har vært innlagt møtt veldig mange sykepleiere som absolutt aldri burde vært sykepleiere. Jeg har da tenkt at de må ha en eller annen diagnose for de lar liksom sitt eget sinne, hat og dårlig humør gå utover pasientene. I tilegg til dårlig empati, liten forståelse og dårlig sosialt. 

Men er du HELT frisk idag så er det noe annet. Men spørs på diagnosen du hadde om du har visse symptomer igjen. 

Ekspander  

Det å være slem mot noen er jo ingen diagnose da.

Annonse

Everybody
  AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 16.14):

Ekspander  

Fortell litt mer om det. Hvordan lot de sitt eget sinne, hat og dårlige humør gå utover pasientene? Hvordan hadde de dårlig empati, liten forståelse og var dårlige sosialt?

AnonymBruker
  Everybody skrev (På 2.2.2025 den 18.45):

Fortell litt mer om det. Hvordan lot de sitt eget sinne, hat og dårlige humør gå utover pasientene? Hvordan hadde de dårlig empati, liten forståelse og var dårlige sosialt?

Ekspander  

Tenker det er en grunn til at vedkommende var innlagt, jeg. 

Anonymkode: cce35...6f6

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.51):

Hva tenker dere om det å jobbe som sykepleier i psykiatrien når man selv har vært pasient?

Anonymkode: c3493...50c

Ekspander  

Jeg synes ikke det går an å være kategorisk for eller i mot at en tidligere pasient jobber som sykepleier i psykiatri. Men jeg tror det kan være fornuftig å reflektere over hvorfor man ønsker å jobbe i psykiatri i en slik situasjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...