Gå til innhold

Hvordan påvirker din psyke/sykdom relasjonene dine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå tror jeg jo jeg har en personlighet også da. Og min personlighet er asosial.

Jeg liker ikke å trenge meg på andre, derfor også dårlig på å ringe de jeg er glad i. 

Tror det er.min personlighet, ikke min lidelse.

Anonymkode: 0e500...639

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå tror jeg jo jeg har en personlighet også da. Og min personlighet er asosial.

Jeg liker ikke å trenge meg på andre, derfor også dårlig på å ringe de jeg er glad i. 

Tror det er.min personlighet, ikke min lidelse.

Så du merker ikke forskjell før/etter sykdom?

Anonymkode: 03314...a7a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du merker ikke forskjell før/etter sykdom?

Er nok født med BP. 

At jeg er forandret pga massive utbrudd de siste 7 årene, ja. Men jeg er og har alltid vært asosial.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er nok født med BP. 

At jeg er forandret pga massive utbrudd de siste 7 årene, ja. Men jeg er og har alltid vært asosial.

Jeg skjønner. Har du lite behov for sosial kontakt?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner. Har du lite behov for sosial kontakt?

Ja. 

Nå har jeg voksne barn, så har "lidd" mye i deres oppvekst da det kreves mye sosialt samvær med andre når man har barn. Så er mer meg selv nå, når jeg slipper uønsket kontakt med andre. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. 

Nå har jeg voksne barn, så har "lidd" mye i deres oppvekst da det kreves mye sosialt samvær med andre når man har barn. Så er mer meg selv nå, når jeg slipper uønsket kontakt med andre. 

Jeg er også unnvikende, men trives også godt i andres selskap. I korte stunder om gangen. Bor du alene? Jobber du? Jeg bor med mann og barn og jobber med mennesker.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er også unnvikende, men trives også godt i andres selskap. I korte stunder om gangen. Bor du alene? Jobber du? Jeg bor med mann og barn og jobber med mennesker.

Bor med mann, jobbet med PU, er nå ufør.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du unnvikende pf? Det har jeg.

Nei det vil jeg ikke påstå. Nå vil jeg bli likt og sett på som et godt menneske. Men det regner jeg med de fleste setter pris på. Liker ikke konflikter fordi jeg ikke orker bråk. Kontakt med andre foruten familie og så klart de jeg jobbet for gir meg ingenting.

Jeg hadde dårlig selvtillit, det gir angst og redsel for å ikke bli likt, men er ingen pf.

Jeg har unnvikende pf, så jeg ønsker veldig å ha gode relasjoner med familie og venner. Ubevist skyver jeg dem desverre unna for ikke å bli avvist.... Og det gjør veldig vondt for meg. Denne måten å agere på ligger dypt i min personlighet, og har nå som godt voksen aldri klart å forandre det, tvert imot, det sitter mere fastlåst for hvert år 

Janvl skrev (21 minutter siden):

Jeg har unnvikende pf, så jeg ønsker veldig å ha gode relasjoner med familie og venner. Ubevist skyver jeg dem desverre unna for ikke å bli avvist.... Og det gjør veldig vondt for meg. Denne måten å agere på ligger dypt i min personlighet, og har nå som godt voksen aldri klart å forandre det, tvert imot, det sitter mere fastlåst for hvert år 

Har du fått hjelp i terapi for det også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...