Gå til innhold

Jeg savner anoreksien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg utviklet anoreksi i voksen alder etter et liv med store påkjenninger. Det gikk gradvis, begynte som et slankeprosjekt fordi jeg var overvektig og ente med bmi 17,3. Har nå lagt på meg nok til at jeg er normalvektig. Men jeg savner kontrollen jeg hadde, og hvor sterk jeg følte meg! Jeg kunne klare meg med minimalt av det andre spiste, endelig var det noe jeg var best på. Anoreksien var som et eget rom inni meg hvor jeg kunne gå og få fred i hodet. Etterhvert begynte imidlertid kroppen å streike, og jeg ble sengeliggende i lengre perioder med sterke smerter. Nå er ting vanskelig igjen, men jeg vet ikke om jeg klarer å hente frem anoreksien igjen. Kroppen er blitt vant til mat og jeg har sultfølelse. Men som jeg savner den roen jeg følte. Kanskje jeg skal gi det et forsøk. Måtte bare få ut noen tanker på en søndag kveld. 

Anonymkode: f6e8e...7fe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489931-jeg-savner-anoreksien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå er du voksen, så nå kan du finne bedre mestringstretegier enn det der. 

Anonymkode: 80fc4...bac

Voksne kan også få spiseforstyrelser. Det har ingen alder.

Jeg er enig i det at det finnes bedre mestringsstrategier men du kunne sagt det på en hyggeligere måte..

Anonymkode: 520ae...a78

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...