Gå til innhold

Klarte å ta kontroll over fortidens spøkelser idag

Anbefalte innlegg

Noen ganger henter fortiden meg inn. Og da får jeg det veldig vondt. Det er som om det jeg opplevde den gang gjentar seg. Og som oftest handler det om at jeg og det jeg gjør ikke er bra nok - og at det hadde vært bra nok om jeg var en annen.

Av alle traumer jeg har opplevd, så er det dette som har festet seg hos meg, og egentlig er det en bagatell ift de andre traumene  - men det var dette som skadet meg hardest, og jeg kan ha det vondt i mange dager og ha dårlig funksjon. 

Men idag kom jeg meg fort utav det, og det gir meg håp om jeg er i stand til å ta kontroll over det. 

Jeg er litt stolt av meg selv nå 😅

Endret av Emoji
  • Emoji endret tittelen til Klarte å ta kontroll over fortidens spøkelser idag

Fortsetter under...

Emoji skrev (1 time siden):

Av alle traumer jeg har opplevd, så er det dette som har festet seg hos meg, og egentlig er det en bagatell ift de andre traumene  - men det var dette som skadet meg hardest,

Jeg har observert det samme - at det jeg har tenkt på som mindre alvorlig, kan få en kraftigere traumereaksjon. Jeg tenker at det sier mye om at det ikke er et fornuftig/rasjonelt forhold mellom traumer og alvorlighetsgrad vs. reaksjon. Særlig ikke når det er flere traumer å bære på i bagasjen...

Emoji skrev (1 time siden):

Men idag kom jeg meg fort utav det, og det gir meg håp om jeg er i stand til å ta kontroll over det. 

Jeg er litt stolt av meg selv nå 😅

Så bra - nyt den følelsen av å være stolt og mestre situasjonen. Slike følelser/opplevelser er viktig å flyte på når de oppstår. Vet du kanskje hva som gjorde at du i dag kom raskere ut av grepet til fortidens spøkelser? Helt OK å ikke vite...

Vær fornøyd med egen innsats. Du er så flink til å dele den med oss her på forumet. Tusen takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...