Gå til innhold

Er behandler litt for påpasselig eller er det jeg som er vanskelig pasient?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var hos behandler sist time så fortalte jeg om at jeg sover mye og har vanskelig for å stå opp og at jeg også må sove i noen timer midt på dagen fordi jeg er så sliten og trøtt. Han sa vi måtte passe på litt så jeg ikke havnet i depresjon igjen (jeg har bipolar og sliter mest med depresjoner). Er ikke det litt vel påpasselig? Er jo bare søvn liksom, har ingen depressive tanker...

Anonymkode: de7f9...b29

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regner med du har en plan hvor det står om tidligere tegn på depresjon hos deg og hvordan håndtere de?

At man blir så trøtt og sliten at man må sove midt på dagen er i såfall ikke ett positivt tegn. 

Man bør være overforsiktig. Det er jeg. Ikke F om en ny episode skal skje så lenge jeg har midler til å holde de i sjakk.

Anonymkode: 82aa3...1cc

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Regner med du har en plan hvor det står om tidligere tegn på depresjon hos deg og hvordan håndtere de?

At man blir så trøtt og sliten at man må sove midt på dagen er i såfall ikke ett positivt tegn. 

Man bør være overforsiktig. Det er jeg. Ikke F om en ny episode skal skje så lenge jeg har midler til å holde de i sjakk.

Nei, har ikke det foreløpig. Har vært snakk om at vi skulle lage en sånn plan, men har ikke skjedd enda. Men du har ett godt poeng da, det er jo ett helvette å være deprimert, så man burde vel være veldig påpasselig sånn egentlig.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, har ikke det foreløpig. Har vært snakk om at vi skulle lage en sånn plan, men har ikke skjedd enda. Men du har ett godt poeng da, det er jo ett helvette å være deprimert, så man burde vel være veldig påpasselig sånn egentlig.

Ja, veldig påpasselig. Bedre å ta ring litt før enn litt for sent.

Viktig å få ned tidligtegn på depresjon og mani/hypomani. 

Har enda aldri opplevd depresjon uten en skikkelig hypomnai/mani, så her er jeg nok mer forsiktig enn jeg bør være, men tror ikke jeg har flere ganger i meg, så da er det bedre føre var.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, veldig påpasselig. Bedre å ta ring litt før enn litt for sent.

Viktig å få ned tidligtegn på depresjon og mani/hypomani. 

Har enda aldri opplevd depresjon uten en skikkelig hypomnai/mani, så her er jeg nok mer forsiktig enn jeg bør være, men tror ikke jeg har flere ganger i meg, så da er det bedre føre var.

Sant. Jeg har bare hatt en mani så er mest redd for depresjonene, som jeg jo har hatt mange av til og med når jeg har vært godt medisinert sånn som nå.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Sant. Jeg har bare hatt en mani så er mest redd for depresjonene, som jeg jo har hatt mange av til og med når jeg har vært godt medisinert sånn som nå.

En annen ting er at jeg ikke er motivert til å ikke sove, fordi det gir ikke mening å være våken fordi det skjer ingenting og sånt. Mulig det høres litt depressivt ut? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En annen ting er at jeg ikke er motivert til å ikke sove, fordi det gir ikke mening å være våken fordi det skjer ingenting og sånt. Mulig det høres litt depressivt ut? 

Det gjør det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det høres depressivt ut. Hva liker du å gjøre på?

Anonymkode: 6a2c8...aab

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det høres depressivt ut. Hva liker du å gjøre på?

Til vanlig liker jeg å gå tur og fotografere blant annet, har litt forskjellige andre hobbyer også men mangler motivasjon...(Som sikkert også høres litt depressivt ut, men lover jeg har ingen depressive tanker).

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til vanlig liker jeg å gå tur og fotografere blant annet, har litt forskjellige andre hobbyer også men mangler motivasjon...(Som sikkert også høres litt depressivt ut, men lover jeg har ingen depressive tanker).

Min egen erfaring er at jeg må tvinge meg til å gjøre disse tingene. Selv når jeg mangler motivasjon. Kan du prøve å gå en bitteliten tur i morgen?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min egen erfaring er at jeg må tvinge meg til å gjøre disse tingene. Selv når jeg mangler motivasjon. Kan du prøve å gå en bitteliten tur i morgen?

Ja, det er sikkert ett godt poeng. Jeg skal forsøke det!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...