Gå til innhold

Terapi for traumeproblematikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her inne som har traumeproblematikk, og vil dele litt om hvordan syk dere er?

Jeg sliter en god del og for meg har det slått ut i en slags dissosiativ tilstand. En slags forsvarsmekanisme fordi virkeligheten er for tøff å forholde seg til nå. Men dessverre er det i seg selv meget skremmende også.

Noen som kjenner seg igjen i det? Jeg har hatt metakognitiv terapeut før, men jeg føler jeg trenger mer help med følelsene.

Hva slags terapi har hjulpet dere som har hatt det likt som meg?

Anonymkode: 43ba8...a56

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489985-terapi-for-traumeproblematikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen her inne som har traumeproblematikk, og vil dele litt om hvordan syk dere er?

Jeg sliter en god del og for meg har det slått ut i en slags dissosiativ tilstand. En slags forsvarsmekanisme fordi virkeligheten er for tøff å forholde seg til nå. Men dessverre er det i seg selv meget skremmende også.

Noen som kjenner seg igjen i det? Jeg har hatt metakognitiv terapeut før, men jeg føler jeg trenger mer help med følelsene.

Hva slags terapi har hjulpet dere som har hatt det likt som meg?

Kan fastlegen sende en henvisning til DPS?

Anonymkode: c2901...7c2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan fastlegen sende en henvisning til DPS?

Anonymkode: c2901...7c2

Har vært på dps og ble ikke møtt på en bra måte syns jeg. Derav blant annet eksemplet mitt med metakognitiv fokus.

Tror kanskje jeg behøver mer følelses tilnærming? Men aner ikke

Derfor jeg ville lufte litt her og, hva som kan funke evt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...