Gå til innhold

Tenker ganske ofte at jeg ikke har bipolar lidelse likevel

Anbefalte innlegg

eira_mathea

At det er en feil og at jeg egentlig tar medisiner uten grunn. Jeg har så lange friske perioder mellom sykdom nå og jeg tenker at sykdomsepisodene kanskje kan forklares av noe annet. At jeg var ung, egentlig har adhd, var forelsket, osv. Jeg har påviste manier i historikken, som helsepersonell har sett iallfall en av gangene. Og jeg skjønner at det kan jeg ikke snakke meg unna. Men det er 15 år siden den verste var, den som ble sett og journalført av helsepersonell. Depresjoner har jeg hatt og det kan jo hvem som helst ha i perioder. Jeg har hatt psykotiske symptom både i mani og depresjon. Men jeg tenker at det kanskje var noe annet. Jeg hatt litt gjennombrudd av hypomani våren 24, men klarte jobb og alt. Atferdsendringen ble sett og påpekt av andre. Alvorlig deprimert var jeg høsten 23, da fikk jeg god behandling og ble bedre relativt kjapt sånn at det bare var moderat og til å stå i. Ellers ingen symptom på noe. Tenkt om all litiumen jeg putter i meg morgen og kveld egentlig ikke er nødvendig. 

Fortsetter under...

eira_mathea skrev (8 minutter siden):

At det er en feil og at jeg egentlig tar medisiner uten grunn. Jeg har så lange friske perioder mellom sykdom nå og jeg tenker at sykdomsepisodene kanskje kan forklares av noe annet. At jeg var ung, egentlig har adhd, var forelsket, osv. Jeg har påviste manier i historikken, som helsepersonell har sett iallfall en av gangene. Og jeg skjønner at det kan jeg ikke snakke meg unna. Men det er 15 år siden den verste var, den som ble sett og journalført av helsepersonell. Depresjoner har jeg hatt og det kan jo hvem som helst ha i perioder. Jeg har hatt psykotiske symptom både i mani og depresjon. Men jeg tenker at det kanskje var noe annet. Jeg hatt litt gjennombrudd av hypomani våren 24, men klarte jobb og alt. Atferdsendringen ble sett og påpekt av andre. Alvorlig deprimert var jeg høsten 23, da fikk jeg god behandling og ble bedre relativt kjapt sånn at det bare var moderat og til å stå i. Ellers ingen symptom på noe. Tenkt om all litiumen jeg putter i meg morgen og kveld egentlig ikke er nødvendig. 

Skjønner denne tankegangen veldig godt! Er jo veldig "rett fra boka" å kjenne det slik du beskriver det da, men i og med at du har en historikk med faktisk mani og psykosymptomer, så er jeg enig med Nachnoo om at det er betydelig sjanse for at det er god medisinering som holder deg i stort sett god form. 

Er du plaget med bivirkninger av noe slag? Om ikke du kjenner på betydelige plager i den forbindelse ville jeg ikke foretatt meg noen eksperimenter med seponering av medisin. Kostnaden kan bli høy. 

Endret av krøll9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...