Gå til innhold

Får du tanker om at du er blitt frisk psykisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja jeg kan få perioder der jeg er ganske bra og stabil lenge, og da kan jeg plutselig føle og tenke at. "Jeg er frisk" Men så er det tilbake til virkeligheten, når plagene kommer snikende tilbake. Andre som kjenner seg igjen i dette?

Anonymkode: 92d75...9e5

Fortsetter under...

Absolutt. Kjøpte meg hund, planla å jobbe igjen og få mer tid med ungene.. Full av optimisme. Men så ble jeg skikkelig dårlig igjen. 

Har vært tvangsinnlagt i snart seks måneder. Jeg er blitt veldig mye bedre. Men nå tenker jeg at jeg har gitt nok. Har ikke mer kamp inni meg. Så jeg ber for at det går bedre denne gangen. Hvis ikke har jeg nok ikke mer å gi. 

Men for all del. Slikt kan jo være annerledes hvis jeg havner i den situasjonen. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (5 timer siden):

Absolutt. Kjøpte meg hund, planla å jobbe igjen og få mer tid med ungene.. Full av optimisme. Men så ble jeg skikkelig dårlig igjen. 

Har vært tvangsinnlagt i snart seks måneder. Jeg er blitt veldig mye bedre. Men nå tenker jeg at jeg har gitt nok. Har ikke mer kamp inni meg. Så jeg ber for at det går bedre denne gangen. Hvis ikke har jeg nok ikke mer å gi. 

Men for all del. Slikt kan jo være annerledes hvis jeg havner i den situasjonen. 

🌷man blir litt kjent med deg her inne og får sympati. Heier på deg, at du klarer holde målene dine og får vært mer med barna igjen 🌷

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg kan få perioder der jeg er ganske bra og stabil lenge, og da kan jeg plutselig føle og tenke at. "Jeg er frisk" Men så er det tilbake til virkeligheten, når plagene kommer snikende tilbake. Andre som kjenner seg igjen i dette?

Jeg føler meg frisk i dag. T.o.m. i går følte jeg meg helt elendelig sliten og sov bort nesten hele døgnet. I dag er jeg nesten som født på ny, i alle fall sammenlignet med de siste ukene. Har noen øyeblikk med gledessus gjennom kroppen som er som små blafringer som nesten får meg til å ville hoppe av glede, men er for fysisk sliten ennå. Men gud så mye mer mental kapasitet i dag. Trodde det kom til å ende  at jeg måtte gi opp studiene (som jeg allerede har sagt opp jobben for, og fordi jeg ikke orket mer og ville bli kvitt alt ansvar og uoppnåelige oppgaver) men i dag har jeg en skikkelig optimisme. Fikk jobbet hjemmefra og til og med begynt på en eksamensoppgave jeg har utsatt og utsatt - har ikke hatt ork. Har lagt meg nå og tatt en sovetablett for å være sikker på at jeg har sovet i morgen tidlig fordi jeg skal på kurs med jobb, selv om jeg er sykemeldt, men merker at jeg et litt positiv urolig i kroppen. Jeg kjenner at jeg helst skulle fortsatt på oppgaven men må prøve å være fornuftig og få søvn innen en lang dag med endelig jobbrelatert innhold jeg gleder meg til. Eneste skår i gleden er at det har skjedd såpass fort. Sikter egentlig til normal stabil fungering men kjenner at dette har potensial til en liten opptur også, men det gjenstår å se.  Startet på høyere dose Cipralex torsdag kveld og ble i grunnen enda mer knocka ut over helgen og mandag, tirsdag. I dag har visst de verste bivirkningene med hodepine, svimmelhet og konstant søvnbehov (som også var der før opptrapping) gitt seg. Litt hodepine bare, kaldsvett på hele kroppen og konstant svette føtter 🤮 og noe kroppslig sliten, men ikke sovet på dag I dag og fått gjort masse mentalt arbeid, jobbrelatert og studierelatert. Ville helst bare jobbet videre med om det ikke var for at jeg har en lang dag i morgen og generelt sett lite å gå på av energi de siste ukene, selv om i dag var en skikkelig god dag. Så nå har jeg tatt en pille og håper at rastløshet ikke vipper meg på motsatt side med for lite søvn, i kontrast til de siste dager - tenker være fornuftig å sove og si at det som ble gjort i dag var godt nok. Men gud som jeg håper på denne dagen i reprise i morgen. Litt kroppslig sliten ennå, men hjernen er i gang og noen gnister av gleder og optimisme samt drivkraft til mentalt arbeid var så absolutt tilbake i dag, så i går var jeg ikke bra. I dag er jeg frisk 😁

Endret av krøll9
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, kjenner meg veldig igjen i det. Det holder noen ganger med noen dagers symptomfrihet så mener jeg at jeg er frisk. Og det er jeg jo på en måte også. En dag uten symptomer = frisk. Men det spørs jo hvordan man skal regne. 

Annonse

psykedeliker

Jeg er juridisk definert som syk, så da forholder jeg meg til det i møte med NAV og helsevesenet. DPS nekter å svare på om de mener mine vitner snakker usant når det gjelder de faktiske forhold. Jeg anerkjenner ikke "subjektivt opplevd bedring" som et gyldig tilfriskningskriterium, fordi det i praksis kan bety hva som helst. Men når jeg ikke får vite hvilke objektive parametre man skal legge til grunn for å vite om man er syk eller frisk, f.eks. hvilket eksakt antall forstyrrelser og avsporinger man normalt skal tåle i løpet av en dag på et studium eller en arbeidsplass - er det ikke mulig å ta stilling til spørsmålet på rasjonelt grunnlag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...