Gå til innhold

Behandler ble sint på meg og ba meg gå på gangen, andre som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde time hos behandler og siden jeg hadde en dårlig dag da så var jeg ganske innesluttet, inne i meg selv og ikke åpen og snakkende slik som jeg har brukt å være. Kanskje ca 15 minutter inn i samtalen så sier behandler: "Jeg merker at jeg ikke når inn til deg, og jeg merker på meg selv at jeg begynner å bli sint nå, så kan du være så snill gå på gangen så jeg får samlet meg?"... 

Jeg ble veldig overrasket over det hele, men gikk så klart på gangen. Etter noen minutter kom behandler ut og ba meg komme inn igjen. Da beklaget han så mye og vi fikk snakket om det. Av en eller annen grunn så har jeg på en måte tenkt at behandlere veldig sjeldent blir påvirket av pasienter på den måten, men erfarte noe annet nå. 
Andre som har opplevd lignende? Hvordan taklet du og behandler det?

Anonymkode: fa019...473

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde time hos behandler og siden jeg hadde en dårlig dag da så var jeg ganske innesluttet, inne i meg selv og ikke åpen og snakkende slik som jeg har brukt å være. Kanskje ca 15 minutter inn i samtalen så sier behandler: "Jeg merker at jeg ikke når inn til deg, og jeg merker på meg selv at jeg begynner å bli sint nå, så kan du være så snill gå på gangen så jeg får samlet meg?"... 

Jeg ble veldig overrasket over det hele, men gikk så klart på gangen. Etter noen minutter kom behandler ut og ba meg komme inn igjen. Da beklaget han så mye og vi fikk snakket om det. Av en eller annen grunn så har jeg på en måte tenkt at behandlere veldig sjeldent blir påvirket av pasienter på den måten, men erfarte noe annet nå. 

Høres veldig uprofesjonelt ut. 

Anonymkode: 21653...c5c

Toogoodgirl
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trist at du opplevde dette. Det er jo en grunn for at du går dit. Dette synes jeg var uprofesjonelt. Hvordan har behandler vært tidligere?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres veldig uprofesjonelt ut. 

Jeg opplevde det ikke som uprofesjonelt? Han sa jo tydelig fra og jeg synes det var bedre å gå på gangen enn å bli sittende også blir behandler bare sintere og sintere? Slik jeg ser det hadde det vært det som hadde skjedd? Er det kanskje noe jeg ikke ser her?

Toogoodgirl skrev (3 minutter siden):

Trist at du opplevde dette. Det er jo en grunn for at du går dit. Dette synes jeg var uprofesjonelt. Hvordan har behandler vært tidligere?

Se svaret mitt rett over her, jeg opplevde det ikke som uprofesjonelt. Men mulig jeg ikke helt ser? Behandler har vært helt super og har aldri hatt noen lignende erfaringer tidligere.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var uprofesjonelt. Jeg hadde reagert svært negativt på dette. Det er jo en grunn til at du går i terapi.

Anonymkode: 7233b...ac0

Kunne du (og andre) sagt hvorfor du synes det var uprofesjonelt? For som jeg har skrevet i tidligere svar så oppfattet jeg det ikke slik selv, men jeg er tydeligvis den enste?

Annonse

AnonymBruker

Kunne du (og andre) sagt hvorfor du synes det var uprofesjonelt? For som jeg har skrevet i tidligere svar så oppfattet jeg det ikke slik selv, men jeg er tydeligvis den enste?

Behandler skal kunne romme hele deg. Enkelt og greit. Det gjorde han ikke. Du måtte gå på gangen!? Send klage til hans overordnede?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi en behandler bør kunne klare å regulere seg selv selv om pasienten vekker vanskelige følelser. 

AnonymBruker

Har ikke opplevd noe lignende. Hadde det skjedd med meg at jeg ikke bare gått på gangen, jeg hadde dratt og ikke turt å komme tilbake.

Anonymkode: 405eb...e47

Oj, virkelig? Hvorfor? Det var ikke sånn at han var så sint at han ropte eller var kjempesynelig sint liksom? 

AnonymBruker

Behandler skal kunne romme hele deg. Enkelt og greit. Det gjorde han ikke. Du måtte gå på gangen!? Send klage til hans overordnede?

Det kan jo godt hende han også hadde en dårlig dag? Jeg kommer ikke til å sende klage for det synes jeg ikke der er grunnlag for.

AnonymBruker

Ikke psykiatri, men dagen etter samboer gjorde det slutt og jeg skulle til allmennlege for å få helseattest til førerkort så begynte jeg å grine inne hos legen. Han ble irritert og forlot rommet i 5-6 minutter. Jeg fikk heller ikke gjort det jeg kom for. Neste gang jeg var ser for det samme beklaget han og sa han ikke var inne i psykiatri.

Anonymkode: 2c504...395

AnonymBruker

Fordi en behandler bør kunne klare å regulere seg selv selv om pasienten vekker vanskelige følelser. 

Ja, det kan jeg i utgangspunktet forstå, men behandlere er jo bare mennesker de også? 

Annonse

AnonymBruker

Altså..dette hadde jeg syntes var super ubehagelig 😳 og selvsagt er det ikke slik det «skal være».

Likevel, vi er alle mennesker. Uheldige situasjoner skjer dessverre. Og når nå denne mannen (som tydeligvis aldri har oppført seg slik mot TS tidligere i det hele tatt) først opplevde at han faktisk strevet med å regulere sinnet sitt akkurat da, hva mener dere han skulle gjort?

Synes han takla det ok jeg. Uheldig, ja. Kunne hatt store konsekvenser for noen mennesker.. skal ikke være slik. Men..ja..

Anonymkode: df95b...445

AnonymBruker

Ja, det kan jeg i utgangspunktet forstå, men behandlere er jo bare mennesker de også? 

De er bare mennesker. Men dette var laaaangt over streken!

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså..dette hadde jeg syntes var super ubehagelig 😳 og selvsagt er det ikke slik det «skal være».

Likevel, vi er alle mennesker. Uheldige situasjoner skjer dessverre. Og når nå denne mannen (som tydeligvis aldri har oppført seg slik mot TS tidligere i det hele tatt) først opplevde at han faktisk strevet med å regulere sinnet sitt akkurat da, hva mener dere han skulle gjort?

Synes han takla det ok jeg. Uheldig, ja. Kunne hatt store konsekvenser for noen mennesker.. skal ikke være slik. Men..ja..

Anonymkode: df95b...445

Jeg lurer også på hva folk her mener at han skulle gjort? Jeg må si jeg er veldig overrasket over responsen her egentlig, hvor mange som mener det er forferdelig?

AnonymBruker

Jeg lurer også på hva folk her mener at han skulle gjort? Jeg må si jeg er veldig overrasket over responsen her egentlig, hvor mange som mener det er forferdelig?

Spurt om du trengte en pause , et glass vann? Stilt deg nøytrale spørsmål for å hjelpe deg videre.

AnonymBruker

Beklager, men dette tror jeg ikke noe på. Tror dette bare er nok en oppdiktet historie om hva en behandler gjør og sier av liksom sjokkerende ting. Det er jo ganske populært her inne noen ganger. Går i perioder 

Anonymkode: ae3cd...3ac

Toogoodgirl

Jeg opplevde det ikke som uprofesjonelt? Han sa jo tydelig fra og jeg synes det var bedre å gå på gangen enn å bli sittende også blir behandler bare sintere og sintere? Slik jeg ser det hadde det vært det som hadde skjedd? Er det kanskje noe jeg ikke ser her?

Se svaret mitt rett over her, jeg opplevde det ikke som uprofesjonelt. Men mulig jeg ikke helt ser? Behandler har vært helt super og har aldri hatt noen lignende erfaringer tidligere.

Okei, skjønner. Jeg synes fremdeles det var uprofesjonelt. Alle kan ha en dårlig dag, men jeg tenker at når man har det yrket så må man klare å «bite tenna sammen». Jeg har også et yrke hvor man må opptre profesjonelt. Jeg har hatt ekstreme panikkanfall, men klart å «holde meg» til jeg er alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...