Gå til innhold

Behandler ble sint på meg og ba meg gå på gangen, andre som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men behandler er den som har hjulpet meg aller mest så det skal litt til før jeg hadde bare sluttet og gitt slipp på det.

Ingen har sagt du skal slutte, men at du krever å få tildelt en annen behandler.

Fortsetter under...

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 20.36):

Jeg hadde time hos behandler og siden jeg hadde en dårlig dag da så var jeg ganske innesluttet, inne i meg selv og ikke åpen og snakkende slik som jeg har brukt å være. Kanskje ca 15 minutter inn i samtalen så sier behandler: "Jeg merker at jeg ikke når inn til deg, og jeg merker på meg selv at jeg begynner å bli sint nå, så kan du være så snill gå på gangen så jeg får samlet meg?"... 

Jeg ble veldig overrasket over det hele, men gikk så klart på gangen. Etter noen minutter kom behandler ut og ba meg komme inn igjen. Da beklaget han så mye og vi fikk snakket om det. Av en eller annen grunn så har jeg på en måte tenkt at behandlere veldig sjeldent blir påvirket av pasienter på den måten, men erfarte noe annet nå. 
Andre som har opplevd lignende? Hvordan taklet du og behandler det?

Anonymkode: fa019...473

Jeg, han plukker opp stresset ditt også blir han full av adrenalin og koko loko, haha. Opplever det av alle mennesker jeg.

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 21.38):

Sier som de fleste her at dette var uprofesjonelt. En psykolog må klare å beherske og regulere seg selv. Hadde det skjedd meg hadde jeg ikke følt meg særlig ønsket og mest sannsynlig sluttet. 

Anonymkode: 4078f...3d1

Du vet ikke hva du snakker om.

snusmumeriken96
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Mener du at dette er akseptabel adferd fra en profesjonell?

Opplevde det samme selv hos psykologen jeg gikk hos. Hun måtte sykeneldte seg fordi hun ikke takla meg

psykedeliker
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Opplevde det samme selv hos psykologen jeg gikk hos. Hun måtte sykeneldte seg fordi hun ikke takla meg

Jeg har hørt om pasienter som har blitt kastet ut av behandlingssteder fordi de utagerte verbalt på behandlere, men ikke at noen har blitt sykemeldt på grunn av det.

Annonse

snusmumeriken96
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hørt om pasienter som har blitt kastet ut av behandlingssteder fordi de utagerte verbalt på behandlere, men ikke at noen har blitt sykemeldt på grunn av det.

Jeg sa ibgenting feil eller utagerte. Folk blir sinte på meg siden jeg har dårlig energi 😁😆

snusmumeriken96 skrev (6 minutter siden):

Det må ha vært noe annet, du kan ikke ha gått i vanlige samtaler hos en psykolog som sykemeldte seg fordi du hadde dårlig energi?

psykedeliker
snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Folk blir sinte på meg siden jeg har dårlig energi 😁😆

Det kunne vært interessant å teste denne påstanden vitenskapelig. 😜

snusmumeriken96
Everybody skrev (19 minutter siden):

Det må ha vært noe annet, du kan ikke ha gått i vanlige samtaler hos en psykolog som sykemeldte seg fordi du hadde dårlig energi?

Jeg vet det. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (39 minutter siden):

Ingen har sagt du skal slutte, men at du krever å få tildelt en annen behandler.

Men jeg hadde ikke hatt troen på at en eventuell ny behandler hadde klart det like bra som behandler jeg har nå.

Anonymkode: fa019...473

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg hadde ikke hatt troen på at en eventuell ny behandler hadde klart det like bra som behandler jeg har nå.

Det er i så fall en kost/nytte vurdering du må gjøre selv. Ingen her kan hjelpe deg med det.

Annonse

AnonymBruker

Å be pasienten gå på gangen? Verste jeg har hørt.. må jo ha vært noe mer enn att du bare var stille? Da burde heller han gått på gangen? Veldig spesielt. Da hadde jeg byttet behandler, hvor er tilliten? 

Anonymkode: 66553...ccb

AnonymBruker

Spesielt.

Nei det hadde jeg ikke godtatt. Det er viktig å være trygg på sin behandler. Når det er sagt, kan det jo være noe som han sliter med selv i privatlivet sitt og klarte ikke helt å kontrollere temperamentet sitt pga det. Men det mest vanlige hadde vel vært at han hadde sagt at nå trenger jeg en liten tur ut, å hente kaffe elns,  slik at du ikke skulle sitte der å føle at du har gjort noe galt? Jeg synes det var uprofesjonelt å be deg gå ut på gangen, han skulle gått ut selv, og kommet tilbake når han hadde "samlet seg", og kunne fortsette samtaletimen.

Anonymkode: 80751...743

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...