Gå til innhold

Ref tråden om langvarig terapi. Går terapien over til støttesamtaler ved slike lange løp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dersom en person går i årevis i terapi (snakker da om ihvertfall over 4år i terapi) så tenker jeg at da handler det om at psykologene er DÅRLIGE. 

Anonymkode: 1e7f3...85b

Jeg gikk faktisk aldri til psykolog på DPS de siste årene jeg gikk der. Det var kun "liser" (leger i spesialisering) jeg gikk til. Opplevde det som veldig fint, det var bare så synd at de sluttet etter ett år. Det var støttesamtaler ja. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom en person går i årevis i terapi (snakker da om ihvertfall over 4år i terapi) så tenker jeg at da handler det om at psykologene er DÅRLIGE. 

Hva med mennesker med dype traumer?

Anonymkode: 38e20...954

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg at du skjønner svært lite av hva dette handler om.

Det er i hvert fall fem faktorer her som påvirker resultatet

- Behandlers kompetanse

- Sykdommens alvorlighetsgrad

- Pasientens evne til å nyttiggjøre seg behandling

- Styrken av relasjonen mellom behandler og pasient

- De sosiale forhold pasienten lever under

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Da tenker jeg at du skjønner svært lite av hva dette handler om.

Det er i hvert fall fem faktorer her som påvirker resultatet

- Behandlers kompetanse

- Sykdommens alvorlighetsgrad

- Pasientens evne til å nyttiggjøre seg behandling

- Styrken av relasjonen mellom behandler og pasient

- De sosiale forhold pasienten lever under

Hva synes du om at det bedrives støttesamtaler på dps? Skal ikke dps først og fremst være terapi?

Anonymkode: 0d7ea...c9b

Annonse

stjernestøv

Hva skal jeg si da som har gått i terapi i mange mange år? Kan jo si at det har hjulpet meg, tror det er mest støttesamtaler nå men han bruker terapiformer også. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Hva skal jeg si da som har gått i terapi i mange mange år? Kan jo si at det har hjulpet meg, tror det er mest støttesamtaler nå men han bruker terapiformer også. 

Da kan vi se på nachnoo sin liste så klikker du av på boksene der?

Anonymkode: 38e20...954

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva synes du om at det bedrives støttesamtaler på dps? Skal ikke dps først og fremst være terapi?

Føler det er meg du sikter til her. Jeg gikk der noen år, og det ble helt sikkert brukt teknikker fra ulike terapiformer i samtalene. Jeg ble også utredet der og fikk nåværende diagnose. Men jeg tror alt kan oppsummeres som støttesamtaler. (?)

(Får nesten litt dårlig samvittighet for dette. Men det er jo ikke min skyld at det var sånn i mitt tilfelle).

Endret av Vendi
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Noen har så alvorlige sykdommer at de trenger å følges opp med støttesamtaler på DPS.

Prøv å unngå å tenke så firkantet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...