Gå til innhold

Hvordan føles psykose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 11.32):

Nok en gang: Du har nok ikke psykose. At hjernen jobber på høygir og du føler deg innesperret i din egen boble kan like gjerne være depresjon eller angst. Jeg har det sånn på ekstra dårlige dager (depresjon). 

Anonymkode: 45240...ae3

Takk for at du sier det. Håper det stemmer. Føler meg jo gal når det er slik hele tiden

Anonymkode: 60517...2a5

AnonymBruker
Glitter skrev (På 7.2.2025 den 9.51):

Sterk uvirkelighetsfølelse, veldig oppslukt i det psykosen handler om, i mitt tilfelle universet som straffer meg, energier som kommer inn i kroppen, mye tvang, masse tegn fra TV og skilt og ganske så paranoid og sint. 

Det vil variere fra person til person hvordan det oppleves. Jeg måtte unngå høyder da universet prøvde å få meg til å hoppe.  

Lurer på hvordan dere definerer uvirkeligjetsfølelse?

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Klarer egentlig ikke å forklare det. Alt rundt meg føles bare uvirkelig. Man skjønner det når man har det. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på hvordan dere definerer uvirkeligjetsfølelse?

Det kan oppleves på så mange måter, men tror man skjønner det om man opplever det. 

For min del så ble alle mennesker rundt meg rare. Jeg møtte opp på campus en gang og satte meg med noen venner før forelesning. Så skjønte jeg ikke hvorfor de snakket med meg. De virket så rare! Og jeg skjønte ikke hvorfor de begynte å snekke med meg. Det var som om jeg ikke kjente de igjen, men jeg kjente igjen ansiktet. Men jeg kjente de likevel ikke igjen. De var så fremmede for meg. Jeg var veldig frakoblet fra omstendighetene og meg selv 

Anonymkode: 53ab4...3ec

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan oppleves på så mange måter, men tror man skjønner det om man opplever det. 

For min del så ble alle mennesker rundt meg rare. Jeg møtte opp på campus en gang og satte meg med noen venner før forelesning. Så skjønte jeg ikke hvorfor de snakket med meg. De virket så rare! Og jeg skjønte ikke hvorfor de begynte å snekke med meg. Det var som om jeg ikke kjente de igjen, men jeg kjente igjen ansiktet. Men jeg kjente de likevel ikke igjen. De var så fremmede for meg. Jeg var veldig frakoblet fra omstendighetene og meg selv 

Men hadde du psykose ?

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjenner meg igjen i det at alle var så rare. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...