Gå til innhold

Dere som har vært sykemeldt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har vært 100% sykemeldte, gikk dere rett tilbake i full jobb eller trappet dere opp med gradert sykemelding? Forstår at det vurderes individuelt, men er bare ute etter hvordan dette har vært for andre. Jeg går mot slutten av min 100% sykemelding nå og merker at det å gå rett tilbake i full jobb virker ganske uoverkommelig nå, med tanke på både fysisk og psykisk helse og funksjonen. Men merker det sitter langt inne å be om det og er redd fastlegen ikke kommer til å foreslå det med mindre jeg foreslår det først. 

Anonymkode: 97a9b...e47

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490052-dere-som-har-v%C3%A6rt-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere som har vært 100% sykemeldte, gikk dere rett tilbake i full jobb eller trappet dere opp med gradert sykemelding? Forstår at det vurderes individuelt, men er bare ute etter hvordan dette har vært for andre. Jeg går mot slutten av min 100% sykemelding nå og merker at det å gå rett tilbake i full jobb virker ganske uoverkommelig nå, med tanke på både fysisk og psykisk helse og funksjonen. Men merker det sitter langt inne å be om det og er redd fastlegen ikke kommer til å foreslå det med mindre jeg foreslår det først. 

Jeg har vært gradert og tror det er vanlig. Du kan foreslå det selv. Forklare at du føler deg bedre, men at du ikke er 100% ennå. 

AnonymBruker
20 minutes ago, cilie said:

Jeg har vært gradert og tror det er vanlig. Du kan foreslå det selv. Forklare at du føler deg bedre, men at du ikke er 100% ennå. 

Har også inntrykk av at det er vanlig ja. Føler meg ikke bedre egentlig, kanskje litt mindre fysisk sliten, men psykisk er det ikke bedre, men heller ikke verre. Sitter langt inne å be om det, men tror jeg blir nødt. Men vil ikke fortsette med 100% i såfall, har ikke godt av å drive rundt hjemme veldig mye lenger. Og i den formen jeg er i nå får jeg lite gjort, så det er bare et tidspørsmål før det blir en forverring dersom jeg blir å fortsette å gå rundt hjemme uten noe å gå til. 

AnonymBruker
24 minutes ago, AnonymBruker said:

Ikke akkurat svar på spm ditt. Men jeg gikk over på AAP og deretter opp i 20 prosent stilling,  deretter 40 og nå jobber jeg i 50 prosent.

Anonymkode: 36d9d...472

Godt jobba å komme deg ut i jobb igjen fra AAP. Har inntrykk av at å havne på AAP er et solid steg mot ufør. 

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Å være 100% sykmeldt et år gjør at du havner på aap. Hvis ikke du går fullt i jobb igjen. Anbefaler deg å trappe gradvis opp på jobb. Det er helt vanlig hvis en har vært borte lenge 

Anonymkode: 172a4...b35

Ja, jeg vet. Jeg har vært sykemeldt kort, kun to uker når jeg vender tilbake på tirsdag. Pluss egenmeldinger før det som utgjør ytterligere litt under en uke. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg vet. Jeg har vært sykemeldt kort, kun to uker når jeg vender tilbake på tirsdag. Pluss egenmeldinger før det som utgjør ytterligere litt under en uke. 

Så bra at du ikke ble så dårlig at du har vært borte lenge. Er det pga psyken du ble sykemeldt?

Anonymkode: 36d9d...472

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommer an på sykmeldingsgrunn, om du virkelig har møtt veggen eller er helt på felgen kan 2 uke være bra for deg hjemme, men å komme rett tilbake i 100% kan gjøre deg sykmeldt igjen, så lurt å legge en plan for at du skal lykkes med å komme tilbake i fullt. Mange starter med 50% i noen uker før de er tilbake til fullt 

Anonymkode: 172a4...b35

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...