Gå til innhold

Angst for å bli frisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som kan kjenne på- å ha vært syk veldig lenge, og bare det. Og at man på et vis har mista forbindelsen til det som en gang var normalt og at det å skulle komme dit føles skummelt og utenkelig og rart? At det trygge på en måte nå er angsten og sykdommen ?

vil ikke det skal være slik men vet ikke helt hvordan endre det

Anonymkode: 5f1c0...b1d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490093-angst-for-%C3%A5-bli-frisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det flere som kan kjenne på- å ha vært syk veldig lenge, og bare det. Og at man på et vis har mista forbindelsen til det som en gang var normalt og at det å skulle komme dit føles skummelt og utenkelig og rart? At det trygge på en måte nå er angsten og sykdommen ?

vil ikke det skal være slik men vet ikke helt hvordan endre det

Behandleren min sa at det er vanlig. Uten at vi gikk noe mer inn i det.

Anonymkode: cb8f3...9fd

AnonymBruker

Jeg føler ikke på angst for å bli frisk, tvert imot er det ingenting jeg ønsker meg mer! Men det var veldig rart da jeg plutselig merket at tvangshandlingene var blitt mindre. Jeg pleide å bruke 10 minutter på å sjekke alt av lys, kontakter, verandadør osv før jeg kunne gå hjemmefra. Så plutselig en dag sto jeg utenfor og hadde låst døren, og glemt alt jeg pleide å sjekke. Føltes veldig rart. Har noen mindre tilbakefall, men prøver ikke å kontrollere hele universet lenger. Det var veldig slitsomt! 

Anonymkode: d0dfb...6fe

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg føler ikke på angst for å bli frisk, tvert imot er det ingenting jeg ønsker meg mer! Men det var veldig rart da jeg plutselig merket at tvangshandlingene var blitt mindre. Jeg pleide å bruke 10 minutter på å sjekke alt av lys, kontakter, verandadør osv før jeg kunne gå hjemmefra. Så plutselig en dag sto jeg utenfor og hadde låst døren, og glemt alt jeg pleide å sjekke. Føltes veldig rart. Har noen mindre tilbakefall, men prøver ikke å kontrollere hele universet lenger. Det var veldig slitsomt! 

Anonymkode: d0dfb...6fe

Får håpe det er sånn det skjer- gradvis og at man bare «plutselig» er frisk.

Jeg vil også det selvsagt! Bare har vært i bobla mi så lenge at jeg ikke har noen minner om å være meg selv og leve normalt lenger. Og da virker det så umulig

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...