Gå til innhold

Er du introvert eller ekstrovert? Her kan du teste deg selv

Anbefalte innlegg

Om testen er til å stole på vet jeg ikke. Men jeg mener den stemte godt på meg, iallefall. 

Ta den om du vil. Kanskje den kan hjelpe deg litt med å forstå deg selv :) 

https://illvit.no/mennesket/hjernen/er-du-introvert-eller-ekstrovert

obs. Du blir bedt om å oppgi e-post adresse og fornavn for å få resultatet, og illustrert vitenskap er etter min oppfatning en seriøs kilde (men jeg påstår ingenting). 

Fortsetter under...

stjernestøv
Emoji skrev (11 minutter siden):

Om testen er til å stole på vet jeg ikke. Men jeg mener den stemte godt på meg, iallefall. 

obs. Du blir bedt om å oppgi e-post adresse og fornavn for å få resultatet, og illustrert vitenskap er etter min oppfatning en seriøs kilde (men jeg påstår ingenting). 

Trenger ikke ta test, jeg er introvert. 

Jeg vet jeg er veldig introvert, men tok testen for å se hva den konkluderte med.

Jeg fikk: "UTPREGET INTROVERT"

Men noen av spørsmålene er litt vanskelige. Når det f.eks står at man ikke liker ting som er overstimulerende, som f.eks skrekkfilmer og berg- og dalbaner. Jeg elsker skrekkflimer (som ikke bare er blod, gørr og jump scares), men er livredd berg- og dalbaner.

Annonse

De færreste er enten eller, men en klar overvekt av introverte trekk har jeg, så da blir jeg nok introvert. Selv om svaret neppe kom til å bli overraskende tok jeg testen, mer for å få meg til å reflektere litt spørsmål som ikke har helt selvsagt. F.eks spørsmålet om man foretrekker å feire spesielle anledninger med noen få nære, eller i et stort selskap. Store selskap blir fort slitsomt fordi det er mye folk, lyd og høyt tempo. Klassisk for en introvert å ikke foretrekke det. Samtidig gir det en muligheten til å forsvinne litt i mengden, innta en litt mer tilbaketrukken rolle i store samtaler og å kunne trekke seg tilbake fysisk når det trengs. Det har man ikke samme mulighet i mindre selskaper; Da tar du en mye større del av fokuset og ditt fravær (både fysisk og emosjonelt) blir langt mer synlig. Også veldig utmattende for en introvert (hvertfall for meg). Landet faktisk på å foretrekke større selskaper. 

snusmumeriken96
Emoji skrev (1 time siden):

Jeg er introvert, men nå for tiden likevel veldig ensom.

3 minutes ago, snusmumeriken96 said:

Jeg er introvert, men nå for tiden likevel veldig ensom.

Også introverte trenger jevnlig kontakt med folk for å unngå ensomhetsfølelse. Men kan være utfordrende for oss å finne balansen, siden vår naturlige refleks ofte er å søke alenehet siden det er der vi henter energi. 

snusmumeriken96
Anonymos skrev (14 minutter siden):

Også introverte trenger jevnlig kontakt med folk for å unngå ensomhetsfølelse. Men kan være utfordrende for oss å finne balansen, siden vår naturlige refleks ofte er å søke alenehet siden det er der vi henter energi. 

Jeg fikk til svar på testen at jeg var overveiende introvert..ja hehe 😄

Annonse

Kan ta slike tester av og til som underholdning men resultatet vil uansett avhenge av fasen jeg er i. Akkurat nå regner jeg med å lande på "utpreget introvert" som noen her har oppgitt. I en annen periode er jeg helt sikkert en blanding. Sånn er det når man ikke har en vedvarende identitet...

Hva ble så ditt resultat, Emoji?

krøll9 skrev (12 minutter siden):

Kan ta slike tester av og til som underholdning men resultatet vil uansett avhenge av fasen jeg er i. Akkurat nå regner jeg med å lande på "utpreget introvert" som noen her har oppgitt. I en annen periode er jeg helt sikkert en blanding. Sånn er det når man ikke har en vedvarende identitet...

Hva ble så ditt resultat, Emoji?

«Du er overveiende introvert» sto det hos meg 😅

Emoji skrev (Akkurat nå):

«Du er overveiende introvert» sto det hos meg 😅

Ok. Synes du det stemmer? Du er også på vei "tilbake" til livet og hverdagen, slik jeg leser det ut av andre måneder. Lurer på om du får samme resultat om.noen ukers tid 😊

krøll9 skrev (12 minutter siden):

Ok. Synes du det stemmer? Du er også på vei "tilbake" til livet og hverdagen, slik jeg leser det ut av andre tråder. Lurer på om du får samme resultat om.noen ukers tid 😊

Endret av krøll9
Herregud. Litt tipsy og skulle rette opp skrivleif

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...