Gå til innhold

Kan man prate med sykepleier i kommunen om de samme tingene man pratet med behandler på DPS med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vil jeg tro. Det er sikkert ulikt hvilke områder de har kompetanse på men selvmordstanker er ganske vanlig. 

De kan ikke vurdere medisinbruk og slikt, i alle fall ikke ta noen avgjørelse, men det kan ikke psykologer heller. Det må en lege gjøre. 

AnonymBruker
krøll9 skrev (2 minutter siden):

Det vil jeg tro. Det er sikkert ulikt hvilke områder de har kompetanse på men selvmordstanker er ganske vanlig. 

De kan ikke vurdere medisinbruk og slikt, i alle fall ikke ta noen avgjørelse, men det kan ikke psykologer heller. Det må en lege gjøre. 

Takk. Jeg bruker faste medisiner, så jeg trenger ingen uttalelse der. 

Anonymkode: a72d0...144

AnonymBruker
krøll9 skrev (25 minutter siden):

De har taushetsplikt på lik linje med DPS?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Du kan prate med veggen også om det. 

Anonymkode: 5f973...873

Joda. Men jeg trenger et menneske å dele smerten med. Tror jeg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes faktisk sykepleieren i kommunen var bedre å snakke med enn psykiateren jeg hadde på DPS.

Anonymkode: f7f38...e11

Så bra! Hvor lenge har du hatt oppfølging? Og hvor ofte?

AnonymBruker
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid gjort det.  Hvis de blir usikre har de tatt meg med til fastlegen for vurdering.

Sånn fysisk tatt deg med? Du sier at "om de blir usikre". Har ikke du visst selv hvor dypt det har stukket?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra! Hvor lenge har du hatt oppfølging? Og hvor ofte?

Går ikke dit lengre, men brukte gå ca en gang i uka.

Anonymkode: f7f38...e11

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn fysisk tatt deg med? Du sier at "om de blir usikre". Har ikke du visst selv hvor dypt det har stukket?

De har ringt til fastlegen og fått akuttime og så har de vært med meg dit. Andre ganger har de avtalt med meg at jeg går til legen i løpet av noen dager.

Jeg har ofte visst selv hvor dypt det har stukket, men ikke alltid. Andre ganger har jeg vært ambivalent. Noenganger har jeg visst at det ikke var fare på ferde, men jeg har ikke klart å berolige dem godt nok. Har vært mange forskjellige situasjoner.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tenker jeg spesielt på dette med selvmordstanker.

Ja! Man kan snakke om det md hvem som helst! Jeg tror man får opplæring i hvordan man skal håndtere det når man jobber med mennesker. Så det kan du fint snakke om, eller så blir du henvist videre med tett oppfølging. Men de skal være opplært i hvordan man håndterer slike samtaler

Anonymkode: 970be...b6d

AnonymBruker
Fru2020 skrev (22 minutter siden):

De har ringt til fastlegen og fått akuttime og så har de vært med meg dit. Andre ganger har de avtalt med meg at jeg går til legen i løpet av noen dager.

Jeg har ofte visst selv hvor dypt det har stukket, men ikke alltid. Andre ganger har jeg vært ambivalent. Noenganger har jeg visst at det ikke var fare på ferde, men jeg har ikke klart å berolige dem godt nok. Har vært mange forskjellige situasjoner.

Jeg forstår. Takk for forklaringen. Hva har fastlegen gjort for deg?

AnonymBruker
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Jeg mener at sen kan prate med alle behandlere om alt som opptar en.

Hva er for trivielt? Jeg har tenkt at det nesten bare er selvmordproblematikk som er gyldig.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Hvor lenge siden var det da siden du var i DPS-systemet og hva står det i epikrisen din derfra angående suicidalitet?

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er for trivielt? Jeg har tenkt at det nesten bare er selvmordproblematikk som er gyldig.

Du må jo forklare hvorfor temaet er viktig for deg og din psyke. Er det viktig, kan du prate om det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...