Gå til innhold

Sang med teksten "maybe I sould cry for help, maybe I should kill myself" snakker til meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte å høre på en gammel spilleliste på Spotify og i den er det en sang der teksten er "maybe I should cry for help, maybe I should kill myself" og jeg føler på en måte at den sangen er ment for meg og at teksten 'snakker' til meg. Altså sånn at jeg begynner å tenke på selvmord og "ja, kanskje jeg burde ta selvmord...det er det jeg burde". Jeg vet dette høres litt sykt ut og jeg er åpen for at det er det, så da er det knaskje ikke så farlig? Men på samme tid er jeg redd for å miste kontrollen? Hva gjør man?

Anonymkode: b31fa...a03

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Du setter på en annen sang med et annet budskap, og kjører den på repeat så lenge det er nødvendig.

Hehe, ja, skal forsøke... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føler jeg nesten har blitt reelt suicidal av dette... skjønner ikke helt... for jeg har det jo egentlig ok? Hva skjer? TS

Du er ikke deprimert?

Anonymkode: dd8c5...adc

psykedeliker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler jeg nesten har blitt reelt suicidal av dette... skjønner ikke helt... for jeg har det jo egentlig ok? Hva skjer? TS

Det er nok bare en prosess du må gjennom for å bli en enda bedre versjon av deg selv. Vi har alle vært der.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke deprimert?

Nei, ikke reelt. Har vært en 2 ukers periode med lite energi der jeg aller helst bare har lyst til å sove vekk dagen, men snakket med behandler nylig og vi ble enig i at jeg ikke er reelt deprimert, men at jeg nok heller har havnet i en ond sirkel.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er nok bare en prosess du må gjennom for å bli en enda bedre versjon av deg selv. Vi har alle vært der.

Hva mener du egentlig med det?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Det er en standardformulering som brukes i esoteriske kretser. Du kan tolke den akkurat slik du vil.

Det gjør meg bare enda mer forvirrett...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette går ikke så bra....

Du kan gå å legge deg. Lytt til podcasting eller mindfullness før du sovner.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan gå å legge deg. Lytt til podcasting eller mindfullness før du sovner.

Ja, det var det jeg bestemte meg for å gjøre, krysser fingrene for en ok natt og bedre dag i morgen.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det var det jeg bestemte meg for å gjøre, krysser fingrene for en ok natt og bedre dag i morgen.

Lykke til!

AnonymBruker
1 hour ago, psykedeliker said:

Det er en standardformulering som brukes i esoteriske kretser. Du kan tolke den akkurat slik du vil.

Dette er nok verken tid eller sted for dine svevende og lite konkrete formuleringer, @psykedeliker. Kjenn ditt publikum. 

Anonymkode: ecb21...615

Kanskje det blir litt ufarliggjort hvis du leser litt om bakgrunnen og hva artisten selv tenker:

https://americansongwriter.com/behind-the-song-sail-by-awolnation/

“I really love the song. It’s very honest, and it brings so many people happiness and joy when we start playing that song live.”

Teksten er et spontant uttrykk for fortvilelse som sikkert mange kan relatere til. Jeg tenkte først at det er uforsvarlig å skrive en sånn tekst, men så tenker jeg også at det blir kjedelig kunst hvis alle skal veie hvert ord fordi noen kan ta det feil.

Uansett: Hvis det får deg til å vurdere selvmord ble du la være å høre på den. 

Endret av Grendel
AnonymBruker
Grendel skrev (9 timer siden):

Kanskje det blir litt ufarliggjort hvis du leser litt om bakgrunnen og hva artisten selv tenker:

https://americansongwriter.com/behind-the-song-sail-by-awolnation/

“I really love the song. It’s very honest, and it brings so many people happiness and joy when we start playing that song live.”

Teksten er et spontant uttrykk for fortvilelse som sikkert mange kan relatere til. Jeg tenkte først at det er uforsvarlig å skrive en sånn tekst, men så tenker jeg også at det blir kjedelig kunst hvis alle skal veie hvert ord fordi noen kan ta det feil.

Uansett: Hvis det får deg til å vurdere selvmord ble du la være å høre på den. 

Takk! Jeg føler meg heldigvis litt bedre i dag etter å ha sovet mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...