Gå til innhold

Når man får spørsmålet "trenger jeg være bekymret for deg nå?" og man egentlig ikke helt vet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk spørsmålet i dag fra han ene i kommunen som følger meg opp og jeg svarte "neida, det..." men sannheten er at jeg egentlig ikke helt vet. Men hva burde jeg egentlig ha svart da? For samtidig er jeg redd for å gjøre han alt for bekymret og jeg er også bekymret for å bli innlagt.

Anonymkode: f1a61...860

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Da burde du svart: " Sannheten er at jeg egentlig ikke helt vet"

Ja, jeg burde vel egentlig det. Men som sagt er jeg ganske redd for å bli innlagt og siden jeg ikke kjenner vedkommende så godt enda så er jeg usikker på hvor mye/lite som skal til før vedkommende hadde bitt så bekymret at han hadde villet ha meg innlagt.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg burde vel egentlig det. Men som sagt er jeg ganske redd for å bli innlagt og siden jeg ikke kjenner vedkommende så godt enda så er jeg usikker på hvor mye/lite som skal til før vedkommende hadde bitt så bekymret at han hadde villet ha meg innlagt.

Innleggelse er frivillig.

Anonymkode: 557af...379

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er du redd for å bli innlagt?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Innleggelse er frivillig.

Jeg har opplevd å bli tvangsinnlagt før.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du redd for å bli innlagt?

Dårlige erfaringer fra tidligere.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan svare "ja du burde være bekymret for meg, men bare slapp av jeg kommer ikke til å ta selvmord for det er kun tanker jeg har" 

Anonymkode: 74e3a...6f3

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan svare "ja du burde være bekymret for meg, men bare slapp av jeg kommer ikke til å ta selvmord for det er kun tanker jeg har" 

Ja, jeg kunne for så vidt sagt det, men vet ikke om det ville være 100% sant...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om en ikke er i stand til å svare ærlig til behandlere, ja da er det noe galt.

Anonymkode: c192d...6ca

Jeg forsøker alltid mitt beste, det er bare ikke alltid like lett.

AnonymBruker

Er det du som stadig lager tråder som dette? Dukker opp her ved jevne mellomrom. Er du kronisk suicidal? Har du noen diagnose? 

Anonymkode: e3a4f...fcd

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det du som stadig lager tråder som dette? Dukker opp her ved jevne mellomrom. Er du kronisk suicidal? Har du noen diagnose? 

Nei, det er nok ikke meg. Jeg har vel laget en tråd om suicidalitet før så vidt jeg kan huske. Jeg er ikke kronisk suicidal og har depresjon som diagnose.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er nok ikke meg. Jeg har vel laget en tråd om suicidalitet før så vidt jeg kan huske. Jeg er ikke kronisk suicidal og har depresjon som diagnose.

Ok. Er du deprimert ofte? 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ok. Er du deprimert ofte? 

Det har variert, men i alle fall minst en gang eller to i året.

psykedeliker

Jeg ville ha svart "du er den profesjonelle her, så det er din vurdering". På den måten flytter du ansvaret for dilemmaet (og alt grubleriet som følger med) bort fra deg selv.

Eller du kan følge @nachnoo sitt råd.

AnonymBruker
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Jeg ville ha svart "du er den profesjonelle her, så det er din vurdering". På den måten flytter du ansvaret for dilemmaet (og alt grubleriet som følger med) bort fra deg selv.

Eller du kan følge @nachnoo sitt råd.

Hadde det ikke vært litt frekt å si nesten?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg kunne for så vidt sagt det, men vet ikke om det ville være 100% sant...

Du vet vel selv om du faktisk har planlagt å ta selvmord eller om du bare har tanker om at selvmord ville vært fint. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Hva er frekt med det?

Jeg bare tenker at man ikke svarer ordentlig på spørsmålet da?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet vel selv om du faktisk har planlagt å ta selvmord eller om du bare har tanker om at selvmord ville vært fint. 

Joda, men noen ganger er man bare veldig ambivalent og det har skjedd før at jeg trodde jeg hadde kontrollen også endte det i ett selvmordsforsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...