Gå til innhold

Kan man få selvmordstanker av Litium?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Vil sikkert alltids være noen som kan det. Men det er vel neppe så vanlig. 

Jeg har bare hørt om hvor fantastisk Litium skulle være på å motvirke selvmordstanker så kan hende det bare er tilfeldig også?

Anonymkode: 73685...f89

Man får ikke selvmordstanker av litium, men litium kan forebygge det.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bare hørt om hvor fantastisk Litium skulle være på å motvirke selvmordstanker så kan hende det bare er tilfeldig også?

Jeg står på lav dose litium som liksom skal være selvmordsforebyggende, men hadde likevel en runde med i dypet for ikke så lenge siden. Akkurat nå driver vi å finner ut av hvilke medisiner som kan økes, for noe må økes, og kanskje er det litium. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (Akkurat nå):

Man får ikke selvmordstanker av litium, men litium kan forebygge det.

Det kan være tilfeldig ja. Jeg står på lav dose litium som liksom skal være selvmordsforebyggende, men hadde likevel en runde med i dypet for ikke så lenge siden. Akkurat nå driver vi å finner ut av hvilke medisiner som kan økes, for noe må økes, og kanskje er det litium. 

Okei. Har akkurat begynt på Litium så derfor jeg lurte... 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okei. Har akkurat begynt på Litium så derfor jeg lurte... 

Endret svaret mitt, for jeg misforstod. Jeg tror ikke det er tilfeldig at litium virker selvmordsforebyggende, for mener å ha lest at det er forsket på det og konkludert med at det er det. Altså at det virker selvmordsforebyggende. 

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (9 minutter siden):

Endret svaret mitt, for jeg misforstod. Jeg tror ikke det er tilfeldig at litium virker selvmordsforebyggende, for mener å ha lest at det er forsket på det og konkludert med at det er det. Altså at det virker selvmordsforebyggende. 

Ja, det er det jeg også har hørt, at Litium skal forebygge selvmordstanker så da gir det jo ikke mening at jeg har fått selvmordstanker av de?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det jeg også har hørt, at Litium skal forebygge selvmordstanker så da gir det jo ikke mening at jeg har fått selvmordstanker av de?

Nei, det gir ikke mening. Er tankene helt nyoppståtte?

Anonymkode: 9ef42...2c7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det gir ikke mening. Er tankene helt nyoppståtte?

Anonymkode: 9ef42...2c7

Hva mener du med helt nyoppståtte? Som at jeg aldri har hatt selvmordstanker før eller at de kom plutselig? Jeg har hatt selvmordstanker før men er en stund tilbake nå og selvmordstankene kom plutselig nå idenne omgangen.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var det jeg mente kanskje var tilfeldig. Det at du fikk selvmordstanker til tross for litium. Ikke at det var tilfeldig at litium virker forebyggende. 

(Mulig jeg roter fælt her nå 😅, men det var i alle fall det jeg mente da du skrev "tilfeldig". Tror jeg trekker meg ut herfra nå før jeg kludrer det enda mer til 😅)

Endret av Vendi
AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Det var det jeg mente kanskje var tilfeldig. Det at du fikk selvmordstanker til tross for litium. Ikke at det var tilfeldig at litium virker forebyggende. 

(Mulig jeg roter fælt her nå 😅, men det var i alle fall det jeg mente da du skrev "tilfeldig". Tror jeg trekker meg ut herfra nå før jeg kludrer det enda mer til 😅)

Ja, det var det jeg også mente :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Støtter deg og alle som tror det er tilfeldig at du fikk selvmordstanker nå. Det tok noen uker før de gikk vekk hos meg etter at jeg begynte på litium (sammen med at depresjonen ble bedre). 

AnonymBruker
Sokk skrev (35 minutter siden):

Støtter deg og alle som tror det er tilfeldig at du fikk selvmordstanker nå. Det tok noen uker før de gikk vekk hos meg etter at jeg begynte på litium (sammen med at depresjonen ble bedre). 

Okei. Da er det vel bare å holde ut da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...