krøll9 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Har spist og drukket uregelmessig, og heller lite de siste ukene. Overkroppen virker tilsvarende smalere og jeg kjenner både forside og bakside av ribbeina (altså på ryggen) tydeligere enn før. Vekta står stille og er til og med en liten kilo over normal. Men låra mine de eser ut. Noen bukser er for store eller veldig romslige i livet, men umulig å få dem på over lår og hofter... Etter at jeg hadde vondt etter sokkemerker en stund, tenkte jeg det kunne være vannansamling/ødem. Forfulgte denne ideen for et års tid siden og, men lot det være igjen fordi medisiner ikke virket virke. Men nå prøvde jeg å bruke Furix (vanndrivende) igjen da, og så og kjente forskjell innen en dag. Hadde skikkelig fokus på å drikke masse vann samtidig på dag 1, og da merket jeg kjempe forskjell på buksene (sjekket ikke vekta). Dag 2 i går tok jeg også vanndrivende men fulgte ikke opp med å drike like mye vann. I dag kjennes buksene trange igjen. Hva i all verden? Jeg lurer nå på om det er manglende væskeinntak som er det egentlige problemet, eller at det er sånn at jeg kommer til å bli avhengig av å bruke vanndrivende sammen med stort væskeinntak for å ikke ese ut hver eneste dag. Jeg sliter med å huske å spise og drikke. Kjenner som regel ikke konkret at jeg er tørst eller sulten, bare at jeg er uvel på et vis. Så lurer på om det er feil i systemet her. Er ikke alltid slik, men kanskje ha noe med depresjon å gjøre at sult og tørstefølelsen ikke funker som den skal. Erfaringer med depresjon og manglende sult/tørst - vanndrivende? Hva er viktigst? Medisiner eller drikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/490137-vannansamlingdepresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.