Gå til innhold

Har ikke mer å gi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er mor og har mann og barn. Vår tenåring sliter med rus, og er helt likegyldig til skole og alt som er. Vi har fått ulik hjelp og jeg er helt nede for telling. 
Jeg bare eksisterer, overlever dag for dag, har ingen glede i livet mitt, har lagt på badegulvet i over en time og bare grått. Jeg er forbanna, sint og bitter. Jeg vil ikke utlevere hans historie her inne. Men jeg føler meg helt fortapt. 
var inne i en god periode og planen var å få en bil. Bilen er kjøpt inn, står skinnende i garasjen, mens han sitter med en joint. Da blir det ingen kjøring på han. Jeg har brukt masse tid på å skaffe han den bilen og med kostnadene deretter. Det er ikke noe igjen av meg. Ryktene går som ild i trøtt gress på bygda, og andre foreldre ser ned på oss. 
Jeg muter meg inne og er sykmeldt og jeg har bare lyst å legge meg under dyna og bare forsvinne helt. 

Anonymkode: ad3ce...9cc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/490147-har-ikke-mer-%C3%A5-gi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bryr ikke sønnen din seg noe om at han blir nektet å kjøre bil med mindre han slutter med rus da? 

Anonymkode: 490eb...ef8

Han får ikke kjøre bil da jeg har nøklene. Er ikke ferdig med lappen enda heller. Men bilen står jo der og skinner og han bryr seg ikke. Jeg kjemper for en som ikke vil 

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bryr ikke sønnen din seg noe om at han blir nektet å kjøre bil med mindre han slutter med rus da? 

Anonymkode: 490eb...ef8

Rus er jo veldig komplisert da. Det er veldig mange ting som kan virke så mye mer viktig en rusen, men rusen blir viktigere enn alt annet når man er avhengig.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, har det. Men akkurat er det ingenting som hjelper 

Det var veldig leit å høre. Har dessverre ingen andre råd enn å forsøke ta en dag om gangen og holde ut fra time til time til det blir bedre.

Anonymkode: 9464e...6bf

AnonymBruker

Tror du skal være forsiktig med å si at andre ser ned på dere, tenker mer det er bekymring og sympati. De aller fleste folk skjønner at det dere går igjennom er vondt. Rykter går ja, men ikke nødvendigvis på skitsnakk-nivå.

Anonymkode: 9d1d9...a24

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tror du skal være forsiktig med å si at andre ser ned på dere, tenker mer det er bekymring og sympati. De aller fleste folk skjønner at det dere går igjennom er vondt. Rykter går ja, men ikke nødvendigvis på skitsnakk-nivå.

Har jo fått noen dritt meldinger fra andre foreldre. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Hva slags rus sliter han med, og hvordan vet du at det er en direkte sammenheng mellom rusbruk og likegyldighet?

Hasj, siste spm vet jeg ikke.. men det er likegyldig han er. 
Jeg blir nå kontaktet av psykolog via forsikringsselskapet mitt, og får en videokonsultasjon der. Har visst 5 gratis timer i året. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det viktig? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner du er fra samme sted som meg og vil fiske om det er meg bak anonym her 

Du skjønner det ja. Du, nå skal du høre her at jeg aner ikke hvem du er, jeg bor heller ikke i Norge men i Sverige (ikke en gang ved grensen). Jeg har ikke det minste interesse i å drive å spekulere i deg eller ditt liv. Det jeg prøver å gjøre er å forstå om du kan overtolke de meldingene du sier du har fått. Du viser tendenser til det i måten du svarer meg på. Du har allerede "fått bevist" at jeg er fra samme sted som deg og at jeg "fisker" etter noe. Dette er helt bak mål. Jeg prøver å svare en anonym person litt skikkelig på et anonymt nettforum. Jeg lover deg at det skal det faen meg bli lenge til jeg gidder neste gang.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skjønner det ja. Du, nå skal du høre her at jeg aner ikke hvem du er, jeg bor heller ikke i Norge men i Sverige (ikke en gang ved grensen). Jeg har ikke det minste interesse i å drive å spekulere i deg eller ditt liv. Det jeg prøver å gjøre er å forstå om du kan overtolke de meldingene du sier du har fått. Du viser tendenser til det i måten du svarer meg på. Du har allerede "fått bevist" at jeg er fra samme sted som deg og at jeg "fisker" etter noe. Dette er helt bak mål. Jeg prøver å svare en anonym person litt skikkelig på et anonymt nettforum. Jeg lover deg at det skal det faen meg bli lenge til jeg gidder neste gang.

Meldingen er ikke mulig å overtolke. Slik er det her jeg bor. Folk elsker å snakke dritt om andre og grave seg inn i andres problemer for å ha noe å snakke om 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Meldingen er ikke mulig å overtolke. Slik er det her jeg bor. Folk elsker å snakke dritt om andre og grave seg inn i andres problemer for å ha noe å snakke om 

Sa personen som "skjønte" at jeg var fra samme sted som henne. I rest my case.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mor og har mann og barn. Vår tenåring sliter med rus, og er helt likegyldig til skole og alt som er. Vi har fått ulik hjelp og jeg er helt nede for telling. 
Jeg bare eksisterer, overlever dag for dag, har ingen glede i livet mitt, har lagt på badegulvet i over en time og bare grått. Jeg er forbanna, sint og bitter. Jeg vil ikke utlevere hans historie her inne. Men jeg føler meg helt fortapt. 
var inne i en god periode og planen var å få en bil. Bilen er kjøpt inn, står skinnende i garasjen, mens han sitter med en joint. Da blir det ingen kjøring på han. Jeg har brukt masse tid på å skaffe han den bilen og med kostnadene deretter. Det er ikke noe igjen av meg. Ryktene går som ild i trøtt gress på bygda, og andre foreldre ser ned på oss. 
Jeg muter meg inne og er sykmeldt og jeg har bare lyst å legge meg under dyna og bare forsvinne helt. 

Det gjør vondt å oppleve slike skuffelser gang på gang. Og det er veldig strevsomt å forsøke å ville et godt liv for en ungdom som for tiden ikke får til å ville det selv. 

Ta vare på deg selv som best du kan. 

AnonymBruker

Uff ikke lett dette her 😟 husk at for en rusmisbruker, så er det rusen som betyr mest i verden. Det er fordi kroppen lengter etter rusen og man klarer ikke å stå imot.

Ikke klandre deg selv, det kan skje den beste at man havner borti rus. Det er kjempesnilt av deg å kjøpe bil til han, og innerst inne så er han nok takknemlig.❤️

Men vet du hvorfor han ruser seg? Det er jo mange ganger at man ruser for å flykte fra vanskelige følelser? Har han opplevd noe traumatisk, kanskje det kan hjelpe å få han i noe form for terapi? Eller motivere han til noe sunt som f.eks trening? Det er mange ungdommer og voksne som bruker trening som terapi.

Husk å ta vare på deg selv, snakk med fastlegen og få litt støtte og hjelp til deg selv, du trenger ikke stå i alt alene. Det er heller ikke bra i lengden da du kommer til å bli totalt utslitt.

Anonymkode: fd03a...c66

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...