Gå til innhold

Er man alltid suicidal av en grunn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (13 minutter siden):

Da går det an å spørre noen av de som ikke opplevde ungdomstiden som tøff om råd.

Eller gjøre som de fleste av oss, vente til hormoner stabiliserer seg også deretter leve vanlig

Anonymkode: f899f...aab

AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 20.44):

Jeg bare er moderat deprimert og jeg tenker det er det som har gjort meg suicidal, at jeg ikke orker mer. Men det er eneste grunnen jeg har på en måte og ikke noe som kanskje er mer forståelig?

Anonymkode: 6f027...882

Hvor lenge har du vært deprimert? Er det noen årsak til depresjonen?

Som @nachno sier, er depresjon en grunn nok. Det er mange av oss som føler sterk håpløshet av det. Men - husk at det er depresjonen og livssmerten du ønsker deg bort fra, og ikke livet i seg selv.

Jeg håper du får hjelp...

AnonymBruker

Ja jeg tenker at det alltid er en grunn til at folk tar selvmord. Men noen har bedre grunner enn andre. Noen tenker kanskje på selvmord fordi de har vondt i stortåa, mens andre er suicidale fordi hele familien er døde, de har ingen venner og de lever på 14.000 i måneden. 

Anonymkode: 62dd8...a28

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen tenker kanskje på selvmord fordi de har vondt i stortåa, mens andre er suicidale fordi hele familien er døde, de har ingen venner og de lever på 14.000 i måneden. 

Morsomste årsaksforklaringen jeg har sett 😂

Anonymkode: 5caa8...5e6

Annonse

AnonymBruker

Folk som tar livet sitt har ofte et beger som er overfylt og har hatt det overfylt over lang tid. At en person mister jobben kan være dråpen over for noen, og en utløsende faktor. Noen selvmord skjer også i affekt, impuls etter en enkelthendelse. 
Det er vel sjelden en enkelt grunn tror jeg, det er nok summen av alt, der mange faktorer spiller inn. 
Felles for de fleste er vel at de ikke ser noen bedre utvei. Når livet er på bunn så går det som regel kun én vei og det er oppover. 
Livet er opp og ned for de fleste, og det er mange løsninger på vanskelige situasjoner. Men der og da føler folk at det er helt mørkt og ser ikke annen utvei. 
Veldig trist, for ting blir bedre. 

Anonymkode: 1c038...25d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...