Gå til innhold

Ber om 21 års fengsel for Frostad-legen: – Mangler sidestykke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ber-om-21-ars-fengsel-for-arne-bye-mangler-sidestykke/17454418/

Statsadvokaten mener Arne Bye (55) skal dømmes for 81 voldtekter.

Han var opprinnelig tiltalt for 87 voldtekter og 94 tilfeller av misbruk av stilling. Aktoratet har nå bedt om at Arne Bye (55) frifinnes for sju av voldtektene. De mener likevel at han skal dømmes for misbruk av stilling i disse tilfellene.

Etter at tiltalen ble tatt ut, har Bye erkjent 23 voldtekter overfor 21 fornærmede. Han har også erkjent straffskyld for 47 tilfeller av misbruk av stilling for å skaffe seg seksuell omgang. 

Erkjennelsene får ingen betydning for statsadvokatens påstand om straff. 

Torsdag ba aktoratet om 21 års fengsel for den tidligere kommuneoverlegen.

Anonymkode: 663e8...6c5

Fortsetter under...

Han bør jaggu ikke frifinnes for noe som helst - han skulle hatt full straff for hvert eneste overgrep og ergo aldri sluppet ut igjen! Jeg tipper det spiller liten rolle om han mister legelisensen sin eller ikke, det kan da umulig være noen som går til ham etter dette!

Lillemus skrev (22 minutter siden):

Han bør jaggu ikke frifinnes for noe som helst - han skulle hatt full straff for hvert eneste overgrep og ergo aldri sluppet ut igjen! Jeg tipper det spiller liten rolle om han mister legelisensen sin eller ikke, det kan da umulig være noen som går til ham etter dette!

Helt enig!   Helt vanvittig at han har kunnet holde på så lenge. 

Her er det noen misforståelser med ordbruken. I dette tilfellet betyr "frifinnes" at han ikke dømmes for det. Dette skyldes ikke at han ikke har gjort det, men at saken er foreldet.

I tillegg har det ingen betydning for straffen så lenge han dømmes til maksimalstraff som er 21 år.

Endret av nachnoo
AnonymBruker
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Her er det noen misforståelser med ordbruken. I dette tilfellet betyr "frifinnes" at han ikke dømmes for det. Dette skyldes ikke at han ikke har gjort det, men at saken er foreldet.

I tillegg har det ingen betydning for straffen så lenge han dømmes til maksimalstraff som er 21 år.

Hvilken diagnose tror du denne mannen har?

Anonymkode: 991e9...9c9

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken diagnose tror du denne mannen har?

Det har de sakkyndige sagt noe om: Tvangspreget pf.

Jeg er ganske sikker på en diagnose til, men siden kompetente folk har sagt sitt, avstår jeg fra å si mer.

Annonse

AnonymBruker
12 hours ago, Lillemus said:

Jeg er overrasket at disse kvinnene fortsatte å gå til ham, år etter år...

Anonymkode: 663e8...6c5

AnonymBruker

Han får sikkert 21års fengsel, men i likhet med Eirik Jensen skal vi nok se at frosta legen like etter blir skånet fra fengsel fordi han "ble psykotisk av fengselet". Jo mer intelligent man er, jo bedre skuespiller og jo lettere å fake sykdom. 

Anonymkode: 318dd...3a0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han får sikkert 21års fengsel, men i likhet med Eirik Jensen skal vi nok se at frosta legen like etter blir skånet fra fengsel fordi han "ble psykotisk av fengselet". Jo mer intelligent man er, jo bedre skuespiller og jo lettere å fake sykdom. 

Anonymkode: 318dd...3a0

Ja enig. Og en lege vet hvertfall hvordan en psykose kan arte seg. Så her er det bare til å bruke den kunnskapen for alt den er verdt..

Annonse

Det er en streng straff og det er greit. Det er jo virkelig planlagte og systematiske overgrep over lang tid som han atpåtil har filmet.

Det finnes ulike kategorier av overgrep akkurat som det er ulike kategorier av drap. Jeg tenker ikke det nødvendigvis er uproblematisk at ikke alt dømmes som "voldtekt", men som andre typer overgrep.

Endret av Grendel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...