Gå til innhold

Når alt føles håpløst, hva gjør du for å hjelpe deg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som overskriften sier: Hva gjør du for å hjelpe deg selv når alt føles håpløst? (Jeg selv er deprimert og suicidal, men du trenger ikke ha følt på det for å svare da).

Anonymkode: 8d62d...a90

Jeg vet altfor godt hvordan du har det. Jeg hjelper meg selv ved å begrense grubletid ved å gjøre aktiviteter. Feks gå tur, trene, lese, se tv, samvær med venner og familie. 

Anonymkode: 01853...4b1

AnonymBruker

Fysisk aktivitet er det som endrer stemningsleiet mitt raskest. En lang tur med musikk på øret eller en time eller to på SATS. Det har effekt nesten hver gang. 

Anonymkode: 6a838...bc5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fysisk aktivitet er det som endrer stemningsleiet mitt raskest. En lang tur med musikk på øret eller en time eller to på SATS. Det har effekt nesten hver gang. 

Da har vi samme erfaring.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg vet altfor godt hvordan du har det. Jeg hjelper meg selv ved å begrense grubletid ved å gjøre aktiviteter. Feks gå tur, trene, lese, se tv, samvær med venner og familie. 

Ja, det er nok lurt å forsøke begrense grubling, det blir fort mye av det og det er ikke helt bra.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For meg så hjelper det kanskje en time eller to før det er tilbake til 'det samme gamle', har du også det sånn eller varer det lenger for deg? Hva kan man gjøre etter det så fall?

psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Da tenker jeg at jeg har stått i verre situasjoner før, og likevel landet med beina på jorden. Det må være det eneste positive som kom ut av 10 års feilbehandling.

Det var en fin måte å tenke på. 

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er nok lurt å forsøke begrense grubling, det blir fort mye av det og det er ikke helt bra.

For meg så hjelper det kanskje en time eller to før det er tilbake til 'det samme gamle', har du også det sånn eller varer det lenger for deg? Hva kan man gjøre etter det så fall?

Det var en fin måte å tenke på. 

Jeg har det på samme måte som deg. Grubling er "latent". Da må det ny aktivitet til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...